اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صادرات 122 میلیون دلاری کالا از منطقه آزاد ارس

منطقه آزاد ارس 71 میلیون کیلوگرم کالا تولید کرد

خبرگزاری فارس: سرپرست و عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در سال گذشته71 میلیون کیلوگرم کالا تولید شد، گفت: در سال 90 نسبت به سال 89 با صادرات 122 میلیون دلاری، رشد 63 درصدی دارد.

منطقه آزاد ارس 71 میلیون کیلوگرم کالا تولید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، صادق نجفی در جمع مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روسای ادارات تعاون آذربایجان شرقی بر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس اشاره کرد و اظهار کرد: شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در منطقه آزاد ارس وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال 90 بالغ بر 71 میلیون کیلوگرم کالا در منطقه آزاد ارس تولید شده است که از نظر ارزش وزنی رشد 44 درصدی نسبت به سال 89 دارد، افزود: صادرات کالا از منطقه آزاد ارس به کشورهای هدف این منطقه نیز در سال 90 نسبت به سال 89 با صادرات 122 میلیون دلاری، رشد 63 درصدی دارد.

نجفی به لزوم فرهنگ‌سازی برای ترویج مصرف کالاهای ایرانی اشاره کرد و افزود: سال سرنوشت‌سازی را در پیش رو داریم و باید برای جهش اقتصادی فعالیت‌های مثمر ثمر و گسترده‌ای داشته باشیم.

سرپرست و عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس جامعه بشری را محور توسعه دانست و افزود: بهره‌مندی از ذخایر عظیم انسانی مزیتی است که استان آذربایجان‌شرقی با وجود مردمی با افکار اقتصادی می‌تواند سرآمد توسعه تولید ملی باشد.

نجفی ضمن تشریح مزایای منطقه آزاد ارس برای سرمایه‌گذارن افزود: تولید محور بودن و توسعه اشتغال و صادرات را رکن اصلی حرکت در سال جدید قرار داده‌ایم.

وی افزود: حمایت از مرزنشینان حوزه ارس از اهداف مورد تاکید ما بوده و بهترین مزیت برای توسعه اقتصاد و اشتغالزایی است.

نجفی از برگزاری کلاس‌های آموزشی در تعاونی‌های مرزنشینان نیز خبر داد و گفت: کلاس‌های آموزشی یادگیری قوانین مناطق آزاد برای اهالی و سرمایه گذاران محدوده منطقه آزاد ارس برگزار می شود.

وی گفت: برای تحقق اهداف و تبیین رویکردهای شعار سال دبیرخانه دائمی شعار سال 91 را در منطقه آزاد ارس ایجاد خواهیم کرد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول