اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

تحقق شعار تولید ملی نیازمند حرکت جهادی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه تحقق شعار تولید ملی، نیازمند حرکت جهادی است گفت: مهم‌ترین مصداق تولید ملی در بخش کشاورزی است که می‌تواند با سرمایه ملی تولید خوبی برای کشور به ارمغان آورد.

تحقق شعار تولید ملی نیازمند حرکت جهادی است

عباس مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک از پیش‌بینی تولید 2 میلیون 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته 2 میلیون و 260 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در بخش دام و طیور و باغی و زراعی در استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تصریح کرد: با تولید بیشتر و بهتر در بخش کشاورزی می‌توانیم شعار امسال را تحقق بخشیم و در همین راستا به استقلال و خودکفایی نیز برسیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با تاکید بر اینکه تحقق این شعار نیازمند حرکت جهادی است ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای تحقق جهاد اقتصادی به عمل آورد که انتظار می‌رود در سال جاری نیز بتواند در تولید ملی نقش بسزایی داشته باشد.

مظفری گفت: در سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی 960 پروژه را در دستور کار داشت که این پروژه‌ها را در مجموع با صرف اعتباری بالغ بر 52 میلیارد تومان به اجرا درآورد.

وی با بیان اینکه از مجموع این پروژه‌ها 590 پروژه در بخش آب و خاک اجرا شد ابراز داشت: پروژه‌های بخش آب و خاک با 456 میلیارد ریال اعتبار با احتساب 260 میلیارد ریال خودیاری و مشارکت مردمی اجرایی شد که گام مؤثری در راستای استفاده بهینه از آب به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اجرای 225 کیلومتر لوله‌گذاری به منظور انتقال آب، 120 کیلومتر لایروبی در 267 رشته قنات، 8 هزار و 572 هکتار آبیاری تحت فشار را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته برشمرد و متذکر شد: از مهم‌ترین نتایج اجرای پروژه‌های بخش آب و خاک افزایش دو برابری راندمان و صرفه جویی 40 میلیون مترمکعبی آب در بخش کشاورزی است که با این میزان صرفه‌جویی می‌توان تا ده‌ها هکتار از اراضی زیر را زیر کشت برد.

مظفری اقدامات انجام شده در بخش آب و خاک در طول سال گذشته را در طی 33 سال گذشته بی‌سابقه دانست.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول