اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

تحقق عدالت و پیشرفت کشور در گرو تولید ملی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایلام گفت: تحقق عدالت و پیشرفت کشور در گرو تولید ملی و کار سرمایه ایرانی است.

تحقق عدالت و پیشرفت کشور در گرو تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: توجه به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی رفع معضل بیکاری و اشتغالزایی گسترده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که مهم‌ترین مشکل کشور ایران اسلامی سطح بالای بیکاری جوانان است سریع‌ترین و در عین حال ساده‌ترین راه برای ایجاد اشتغال مقابله با واردات گسترده کالاهای خارجی و رونق بخشیدن به تولید داخلی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: رسیدن به خودکفایی در محصولات اساسی نتیجه دیگر حمایت توام از تولید، کار و سرمایه ایرانی است.

لطفی تصریح کرد: ریشه نامگذاری سال 91 به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی سامان بخشیدن به تولیدات داخلی و عدم وابستگی به واردات است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: کم کاری و بیکاری عامل اصلی در وابستگی اقتصادی به خارج است، اگر هر کس در هر کاری که مشغول است آن کار را خوب انجام دهد نیازی به کشورهای دیگر نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: فلسفه اصلی نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به خاطر این است که عرصه اقتصادی ضرورت و اولویت اصلی کشور است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: افزون بر این، شاهد گسترش تحریم‌های اقتصادی کشورهای استثمارگر و سلطه جوی غربی هستیم.

لطفی ادامه داد: محوریت مباحث مهم کشور نیز حول مقابله با این تهدیدها و تحریم‌هاست و تنها راه برون رفت کشور از این هجمه‌های بیرونی صرفاً اتخاذ رویکرد جهادگونه اقتصادی است و نخستین گام جهادی از راه رونق تولیدات داخلی و با اتکاء به سرمایه ایرانی میسر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام به سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی اشاره کرد و یادآور شد: این بسیجی سرافراز به دست منافقین کوردل در سال 1378 به شهادت رسید. وی در ردیف مجاهدانی است که هم در خط مقدم دوران دفاع مقدس در ستاد فرماندهی حضوری فعال داشت و هم در خط مقدم جنگ با نفاق و منافقین در حال نبرد بود.

خطیب جمعه ایلام همچنین به دیگر مناسبت‌های هفته از جمله سالروز شهادت شهید اهل قلم آوینی، سالروز افتتاح حساب 100 امام و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد.

امام جمعه ایلام از لجام گسیختگی گرانی در سال 91 و تورم گرانی در بازار انتقاد کرد و اذعان داشت: این موضوع در اثر عدم نظارت به اوج خود رسیده است.

این مسئول در پایان متذکر شد: اکنون گرانی اجناس و کالاهای ضروری مردم مانند خوراکی‌ها، پوشاک، مصالح ساختمانی و... در بازار غوغا می‌کند و کسی هم پاسخگو نیست.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول