اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به مشکلات موجود

بخش صنعت از گردونه اقتصاد خارج می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن سنگ استان اصفهان گفت: با توجه به صنعت فرسوده و افزایش قیمت‌ها بخش صنعت کشور از گردونه اقتصاد در حال خروج است.

بخش صنعت از گردونه اقتصاد خارج می‌شود

رضا احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب سال جاری را با این نام نام‌گذاری کردند و با توجه به این مطلب که سال گذشته نیز جهاد اقتصادی نام‌گذاری شده بود، مشخص می‌شود این اقدام رهبر معظم بسیار حساب شده بوده است.

وی ادامه داد: کارشناسان خبره‌ای بر روی این نظریه کار کرده‌اند که این امر موجب نام‌گذاری سال جاری شده است.

رئیس انجمن سنگ استان اصفهان از تصریح کرد: کشور ما در حال حاضر در یک نبرد تن به تن با دیگر کشورها در زمینه اقتصاد داخلی ایران است و این کشورها نمی‌خواهند ما دارای استقلال باشیم.

وی از چگونگی ایجاد تولید ملی سخن گفت و اضافه کرد: در حال حاضر ما یک کشور در حال توسعه بوده که برای رسیدن به یک اقتصاد پویا نیازمند ابزارآلات مربوط به آن هستیم.

احمدی اظهار داشت: برای رسیدن به یک تولید ملی ما خواهان اجرای قوانین پویایی هستیم که بتوانیم در راستای آن به نتایج مطلوبی برسیم.

وی از دور شدن برخی شعارهای انقلاب سخن گفت و افزود: در نهایت تأسف ما از برخی شعارهای انقلاب از قبیل نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی دور شده‌ایم.

رئیس انجمن سنگ استان اصفهان ادامه داد: ما در ایران انقلاب کرده‌‌ایم که خودمان لباسی برای صنعت خود تولید کنیم پس چرا قوانین کشورهای غربی و شرقی وارد مملکت شده است.

وی افزود: قانون‌گذاران ما قانون کشورهای اروپایی را می‌آورند و برای کشورمان تصویب می‌کنند و دولت نیز بالاجبار تأکید بر اجرای آن دارد.

احمدی گفت: این قانون‌گذاری‌ها در کشور موجب شده که بخش صنعت و تولیدمان با مشکل مواجه شود.

وی با اشاره به قانون وارداتی به کشور تصریح کرد: اگر قانون از مصرف‌کننده گرفته می‌شد موردی نداشت، اما به علت عدم توانایی مصرف‌کننده فشار بر تولیدکننده ایجاد می‌شود که در نتیجه وی را از دور خارج می‌کند.

رئیس انجمن سنگ استان اصفهان با اشاره به این نکته که ما باید توان رقابت با کشورهای دیگر را داشته باشیم، بیان داشت: اگر هزینه‌های سرسام‌آوری از قبیل هدفمندی یارانه‌ها، ارزش افزوده و افزایش مالیات بر روی صنعتگران و تولیدکنندگان فشار وارد بیاورد نتیجه آن اندیشه و افکار تیزبینانه رهبر معظم انقلاب است.

وی از مسئولان کشور خواستار ریشه‌یابی مسئولان کشور در زمینه بخش تولید و صنعت شد و اظهار داشت: در حال حاضر کشورهای اروپایی با بحران اقتصادی رو به ‌رو هستند، برای مثال کشور یونان را اگر در نظر بگیریم ورشکسته‌ترین کشور دنیا است، اما درآمد یک کارگر این کشور در شرایط کنونی بالای یک هزار و 500 یورو است که این فرد با توجه به درآمد خود توانایی پرداخت 5 تا 10 درصدی ارزش افزوده را داشته اما کارمند ما در کشور با توجه به حقوق خود توانایی پرداخت ارزش افزوده را ندارد.

احمدی تصریح کرد: مشکلات موجود دست در دست هم گذاشته و چرخه تولید کشور را لنگ می‌کند.

وی از وضعیت صنعت سنگ در استان اصفهان سخن گفت و بیان داشت: این صنعت بعد از هدفمند شدن یارانه‌ها دچار مشکلات فراوانی از قبیل ارزش افزوده شده است.

رئیس انجمن سنگ استان اصفهان اضافه کرد: اگر هدف از اجرای برنامه هدفمندی یارانه‌ها کمک به نوسازی و بازسازی بخش تولید و صنعت کشور بوده، اما ما در حال حاضر با این صنعت فرسوده و افزایش قیمت‌ها روز به روز با مشکلات بسیاری رو به ‌رو هستیم.

وی به خارج شدن بخش صنعت از گردونه اقتصاد کشور هشدار داد و اظهار داشت: با توجه به مشکلات موجود صنعت ما با مشکلات فراوانی رو به ‌رو است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول