اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده منتخب کاشان و آران و بیدگل در مجلس:

کاشان می‌تواند پایتخت صنعتی کشور شود

خبرگزاری فارس: نماینده منتخب مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: کاشان ظرفیت تبدیل به پایتخت صنعتی کشور را دارد.

کاشان می‌تواند پایتخت صنعتی کشور شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباسعلی منصوری جمعه شب در نشست مطبوعاتی در آستان هلال بن علی(ع) آران و بیدگل اظهار داشت: موقعیت فوق‌العاده استراتژیکی و توانمندی‌های موجود می‌تواند کاشان را به عنوان پایتخت صنعتی کشور مطرح کند.

وی از کاشان و آران و بیدگل به عنوان شهرهای صنعتی کشور نام برد و افزود: این منطقه همانگونه که در بسیاری از زمینه‌ها در کشور پیشتاز بوده می‌تواند در تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار امسال نیز پیشرو باشد.

نماینده منتخب مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، روا‌ن‌سازی اداری را برای حمایت از صنایع و تولیدات داخلی لازم دانست و تصریح کرد: کشور ما در زمینه بروکراسی بسیار آسیب دیده و صاحبان صنایع از این چرخه ناراضی هستند لذا باید با فرهنگ‌سازی و استفاده از مدیران شایسته در موقعیت‌های لازم زمینه حرکت در راستای شعار امسال را میسر سازیم.

به گفته وی آوردن صنایع مکمل در منطقه، توجه صاحبان صنایع به افزایش استاندارد و کیفیت محصولات خود، کاهش هدر رفت زمان کاری کارگران و خرید محصولات با کیفیت داخلی توسط مردم دیگر محورهای لازم برای ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های ناشی از بیکاری در منطقه است.

منصوری خاطرنشان کرد: صاحبان صنایع باید با بررسی و مطالعه به ایجاد صنایع مکمل بپردازند تا مواد اولیه و مورد نیاز چرخه صنایع موجود در منطقه را فراهم کنند.

وی با تأکید بر لزوم افزایش و تسهیل اعطای وام‌های دولتی به صاحبان صنایع در راستای توسعه و کیفی‌سازی محصولات بیان داشت: صاحبان صنایع نباید در پیچ و خم اداری باز بمانند بلکه باید با برخورداری از تسهیلات با سود کم و بهره‌مندی از یارانه بتوانند چرخه صنایع خود را بچرخانند و با مدرن‌سازی صنایع فرسوده زمینه افزایش تولید خود را فراهم سازند.

نماینده منتخب مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس نهم با اشاره به جذب نخبگان به عنوان یک اصل مورد تأکید مقام معظم رهبری تصریح کرد: شناسایی، جذب، شکوفایی و بهره‌مندی از نخبگان و استعدادهای درخشان این منطقه را بر خود فرض دانسته و به عنوان یک برنامه جدی و اصلی پیگیری می‌کنم.

به گفته وی برخی از استعدادهای درخشان به دلایل مختلف از جمله ضعف طبقاتی از چرخه خدمت به کشور خارج مانده‌اند که با شناسایی و جذب آنها می‌توان از مهاجرت مغزها جلوگیری کرد.

منصوری در بخش دیگری از سخنان خود از ارتش به عنوان ستون اقتدار کشور نام برد و افزود: ارتش جمهوری اسلامی با برخورداری از نیروهای توانمند، ولایی، جان بر کف و خلاق و همچنین با بهره‌مندی از خودکفایی در تجهیزات جنگ‌افزاری در کنار سایر نیروهای مسلح کشور مورد اعتماد مردم و یک سد عظیم در برابر دشمنان است.

نماینده منتخب مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس نهم با اشاره به تهدیدهای دشمن علیه جمهوری اسلامی متذکر شد: این تهدیدات که همان جنگ میان حق و باطل بوده و همواره وجود داشته در شرایط فعلی تنها یک جنگ روانی است که دشمن برای ایجاد روحیه یأس و نومیدی در مردم به راه انداخته است.

وی با تأکید بر آمادگی و هوشیاری نیروهای نظامی کشور اذعان داشت: دنیای استکبار عاقل‌تر از آن است که بخواهد این تهدیدات را عملی سازد چراکه اگر چنین خطایی کند در واقع گور خود را کنده است و تحلیل‌گران نظامی آنها به دلیل آگاهی نسبت به این امر اجازه چنین اشتباه مهلکی را به سیاسیون خود نمی‌دهند.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول