اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهرستان شوشتر:

کشت و صنعت کارون عوارض آلایندگی پرداخت نمی‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهرستان شوشتر گفت: کشت و صنعت کارون که باعث آلایندگی هوای شوشتر شده است حتی برای پرداخت عوارض آلایندگی خود اقدام نمی‌کند.

کشت و صنعت کارون عوارض آلایندگی پرداخت نمی‌کند

امیر رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر با اشاره به شرایط کنونی زیست محیطی شهرستان اظهار داشت: پیگیری‌های زیادی برای رفع این مشکل انجام شده ولی تاکنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه خاکسترهای ناشی از به آتش کشیدن بقایای مزارع نیشکر مردم شوشتر را کلافه کرده است، تأکید کرد: مشکلات زیادی برای شهرداری شوشتر در تنظیف معابر به وجود آمده و مردم نیز از نظر بهداشتی با مشکل مواجه شده‌اند.

رئیس شورای شهرستان شوشتر تأکید کرد: پیش از این شرکت کشت و صنعت کارون سالانه مبالغی را بابت آلودگی محیط به شهرداری شوشتر پرداخت می‌کرد اما چند سال است که این عوارض قطع شده و پرداخت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مزارع این شرکت بسیار به شهر نزدیک است، خاطرنشان کرد: مزارع کشت نیشکر این شرکت در کمتر از سه کیلومتری شهر واقع شده‌اند و به این دلیل با آتش زدن این مزارع خاکستر آن با سرعت به محیط شهری می‌رسد و هوای شوشتر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رسولی با تاکید بر لزوم پیگیری این مشکل تا حل قطعی آن، گفت: باید روش‌های جدید را برای معدوم‌سازی بازمانده‌های نیشکرهای برداشت شده از سطح مزارع بکار برد.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر شوشتر، فعالیت‌های شرکت کشت و صنعت کارون همراه با آلودگی‌های زیست محیطی است، بنابراین این شرکت درقبال ایجاد این میزان آلودگی باید عوارض قانونی را طبق قانون به شهرداری بپردازد تا بتوان از محل دریافت این عوارض‌ها نسبت به کاهش آلودگی هوا و ایجاد فضای سبز بهره برد.

براساس این گزارش، همه شرکت‌های موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری که فعالیت آن‌ها موجب آلودگی و تخریب محیط زیست است مکلفند عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت کنند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول