اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تشدید اکیپ‌های نظارت دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در نوروز 91

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از تشدید کنترل و بازرسی بهداشتی فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز، مرغ و ماهی در ایام تعطیلات نوروزی در این استان خبر داد.

تشدید اکیپ‌های نظارت دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در نوروز 91

محمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: 10 اکیپ سیار و ثابت در سطح این استان از تاریخ 24 اسفندماه تا تاریخ 15 فروردین‌ماه سال 91 آماده بازرسی بهداشتی از اماکن تولید و عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی است.

وی افزود: شبکه‌های دامپزشکی در سراسر این استان آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و پاسخ به سئوالات بهداشتی مردم این استان است.

اسدی اضافه کرد: بر همین اساس لازم است تا مردم این استان برای تهیه فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی و سایر فرآورده‌های خام به مراکز عرضه مجاز این محصولات مراجعه و از خریداری این محصولات از افراد دوره‌گرد جداً خودداری کنند.

معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت توجه به نکات بهداشتی در هنگام خرید ماهی قرمز تأکید کرد و گفت: ماهی باید شاداب و سرحال بوده و هیچ‌گونه اختلال در حرکت نداشته باشد، باله‌های ماهی سالم باشند، هیچ‌گونه زخم و یا جراحتی بر روی بدن ماهی وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: باید از دست زدن بدون دستکش بچه‌ها و افراد به ماهی یا تماس با آبی که ماهی در آن غوطه‌ور بوده به جد خودداری شود.

اسدی با بیان اینکه ماهیان آکواریومی و زینتی مزایای فراوان از لحاظ روحی و روانی دارند، گفت: این در حالی است که در صورت عدم رعایت شرایط بهداشتی می‌توانند ناقل بیماری‌های ویروسی، باکتریایی و آلودگی‌های انگلی و قارچی باشند.

وی ادامه داد: ماهی قرمز باید در دمای 250 درجه سانتی‌گراد و در یک ظرف دهان گشاد با برخورداری از به ازای هر ماهی یک تا دو لیتر آب تمیز، سالم و بدون کلر با اکسیژن کافی نگهداری شود.

معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تعویض مرتب آب ظرف نگهداری ماهی بدون ایجاد استرس، وجود نور مناسب در طول روز و جلوگیری از تابش مستقیم نور زیاد، غذادهی اندک از دیگر شرایط نگهداری ماهی‌های قرمز در منزل است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول