اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل خبر داد

تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در ایام نوروز کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی تشدید می‌شود.

تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط اداره کل دامپزشکی استان اردبیل صادق صالحی اظهار داشت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در ایام عید نوروز در قالب طرح کشوری و مطابق برنامه سراسری سازمان دامپزشکی کشور اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: در این راستا تلاش خواهیم کرد فرآورده‌های خام دامی سالم، بهداشتی و مطمئن در دسترس مردم قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح از 22 اسفند در سراسر استان آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و 16 اکیپ ثابت و 18 اکیپ سیار در دو شیفت کاری صبح و عصر، حتی در ایام تعطیلات در این زمینه فعال خواهند بود.

صالحی ادامه داد: در اجرای این طرح کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی در قالب اکیپ‌های سیار ویژه و با تردد در سطح شهر بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظیر سردخانه‌های مواد پروتئینی، خودروهای حمل فرآورده‌های دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، کارگاه‌های تولید و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی و مراکز عرضه این فرآورده‌ها از قبیل قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، ماهی‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و دیگر اماکن مرتبط نظارت جدی داشته و با متخلفین حوزه سلامت و امنیت غذایی برخورد قانونی خواهند داشت.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اظهار داشت: شهروندان فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز عرضه و فروش مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و در هنگام خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، کد بهداشتی دامپزشکی بر روی محصولات توجه کرده و در خرید گوشت قرمز حتماً به مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه‌ها در قصابی‌ها و مراکز عرضه دقت کنند.

وی با اعلام شماره تلفن‌های گزارش‌ها و ارتباطات مردمی از عموم شهروندان و مسافران نوروزی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی یا موارد مشکوک عرضه فرآورده‌های دامی مراتب را به اطلاع شبکه دامپزشکی برسانند.

این مسئول شماره تلفن‌های مقرر برای شهرستان اردبیل را 3331890 و 2-3355990، پارس‌آباد 7222325، مشگین‌شهر 5234932، گرمی6241580، خلخال 4223446، بیله‌سوار 8282376، کوثر 4923023، نیر 3822113، سرعین 2223320 و نمین را 3223696 اعلام کرد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول