اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی اجرای طرح نوروزی صورت گرفت

معرفی 109 متخلف به مراجع قضایی از سوی دامپزشکی خراسان‌‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان‌‌رضوی گفت: با آماده‌باش اکیپ‌های دامپزشکی برای اجرای طرح نوروزی نظارت بر فرآورده‌های خام دامی توسط اداره‌‌کل دامپزشکی استان، 109 متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

معرفی 109 متخلف به مراجع قضایی از سوی دامپزشکی خراسان‌‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی، ناصر مرگان اظهار داشت: از ابتدای این طرح در اسفندماه سال گذشته تا امروز 104 اکیپ نظارتی دامپزشکی موفق به بازدید از 2 هزار 860 مرکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌‌رضوی افزود: در جریان این بازدیدها بیش از 3 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی به عنوان فرآورده غیرقابل مصرف شناسایی و معدوم شده است.

ازغدی اظهار داشت: در کشتارگاه‌های طیور استان نیز بیش از 2 میلیون قطعه طیور زیر نظر کارشناسان فنی دامپزشکی در ایام نوروز ذبح شده و از این تعداد 16 هزار لاشه غیرقابل مصرف تشخیص داده و معدوم شده است.

وی به کشتارگاه‌های دام نیز به عنوان مراکز اصلی تولید گوشت قرمز اشاره کرده و افزود: در 33 کشتارگاه استان بیش از 64 هزار دام سبک و سنگین به وزن بیش از 2 میلیون و 300 هزار کیلوگرم طی مدت اجرای طرح نوروزی دامپزشکی ذبح شده است که از این میان نیز 57 لاشه به دلایل مختلف ضبط و معدوم شده است.

ازغدی با اشاره به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دستفروشان اظهار داشت: با تمام افرادی که به صورت دستفروش و بدون هویت در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و به ویژه اطراف حرم مطهر اقدام به عرضه غیر مجاز مواد پروتئینی از قبیل گوشت سفید و قرمز، ماهی، کله پاچه و جگر می‌کنند به طور جدی برخورد شده و پس از تشکیل پرونده برای متهمان، مراتب جهت رسیدگی به دستگاه قضایی تسلیم می‌شود.

وی با اشاره به پاسخ‌گویی به 230 مورد شکایات مردمی طی روزهای اجرای طرح نوروزی دامپزشکی، از تمام شهروندان و زائران خواست از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته‌بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کرده و هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول