اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت دامپزشکی کرمان اعلام کرد

فعالیت 80 اکیپ دامپزشکی در حوزه بهداشت عمومی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: 80 اکیپ دامپزشکی در حوزه بهداشت عمومی در استان کرمان فعالیت دارند.

فعالیت 80 اکیپ دامپزشکی در حوزه بهداشت عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مینا قاضی‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه نوروز از 22 اسفند ماه جاری تا 13 فروردین ماه سال آینده اجرا می‌‌شود.

وی افزود: نظارت بر تمام‌ مراحل تولید، استحصال، فرآوری و توزیع فرآورده‌های خام دامی یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی است که در ایام نوروز با دقت هر چه بیشتر انجام می‌شود.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز فعالیت‌های روزمره دامپزشکی شدت بیشتری یافته است، ابراز داشت: تمام‌ مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها،‌ هتل‌ها، چلوکبابی‌ها و سایر اماکنی که با طبخ فرآورده‌های خام دامی سر و کار دارند، خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌ها و کارگاه‌های فرآوری فرآورده‌های خام دامی‌ به طور ویژه بازرسی می‌شوند.

وی از فعالیت 80 اکیپ در حوزه بهداشت عمومی و 16 اکیپ در اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی در استان کرمان خبر داد، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند موارد تخلف را با شماره تلفن 1512 به اداره کل دامپزشکی استان کرمان اعلام کنند.

قاضی‌زاده عنوان کرد: اداره کل دامپزشکی استان کرمان با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله استانداری، شهرداری‌ها، کار گروه بهداشت و سلامت غذایی و تعزیرات حکومتی اقدام به نظارت هرچه بیشتر بر تمام‌ مراحل تولید، استحصال، فرآوری و توزیع فرآورده‌های خام دامی می‌کند.

مشاور مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: با توجه به اینکه برخی از خودروهای عبوری فاقد مجوز، اقدام به عرضه ماهی در خیابان‌ها و به صورت غیرمجاز می‌کنند، لازم است تا شهروندان با امتناع از خرید از این خودروها، مراتب را به دامپزشکی اعلام کنند.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه طی یک ماه اخیر بیش از یک تن ماهی فاسد و غیر قابل مصرف ضبط شده است، عنوان کرد: بخشی از فرآورده‌های عرضه شده با این شیوه،‌ فاسد و غیر قابل مصرف است.

وی تصریح کرد: مردم باید ماهی و سایر فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز و معتبر تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: فرآورده‌های خام دامی منجمد را نیز باید در دمای زیر 18 درجه سانتیگراد نگهداری کرد و در زمان مصرف به میزان نیاز از فریزر خارج کرد تا از انجماد زدایی آن جلوگیری شود.

وی ابراز داشت: انجماد زدایی فرآورده‌های خام دامی و انجماد مجدد آنها موجب از بین رفتن ارزش غذایی می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول