اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور:

میزان صادرات و واردات کشور باید یکسان شود

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: واردات کشور همیشه 10 تا 12 برابر صادرات بوده است اما طی این چند سال تلاش شده تا صادرات و واردات به میزان برابر برسد.

میزان صادرات و واردات کشور باید یکسان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در جمع مردم این شهر اظهار داشت: در هرمزگان و به ویژه شهر بندرعباس آورده‌ای که از متقاضیان تقاضا می‌کنند خیلی بالا و بین هشت تا 12 میلیون تومان است که بسیاری از مردم این منطقه توانایی پرداخت این پول را ندارند.

وی با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر در کشور از جمله در استان هرمزگان ادامه داد: در نشست هیئت دولت از وزیر مسکن خواهیم خواست و ما نیز کمک می‌کنیم که با حداقل آورده مردم این استان بتوانند صاحب مسکن شوند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه واردات کشور همیشه 10 تا 12 برابر صادرات بوده است، گفت: معنای آن این است که تولید ملی کشور ضعیف است و واردات مصرف عمده کشور را تأمین می‌کند، اما طی این چند سال تلاش شده تا صادرات ما به واردات نزدیک شود.

احمدی‌نژاد افزود: در سال 1384 و ابتدای دولت نهم میزان واردات کالا بیش از 36 میلیارد دلار و صادرات کالا 6.8 میلیارد دلار بود، یعنی میزان صادرات کشور نزدیک به یک پنجم واردات بود.

وی با اینکه با تلاش دست‌اندرکاران این حوزه، این فاصله طی چند سال اخیر کم شده است، گفت: این کاهش به نحوی است که در سال 1390 صادرات کشور از مرز 45 میلیون دلار گذشت و واردات ما چیزی کمتر از 60 میلیارد دلار یعنی نسبت یک پنجم (صادرات به واردات) تبدیل شد به سه چهارم.

رئیس جمهور در ادامه ابراز امیدواری کرد که امسال صادرات با واردات کشور برابر شود و معنای آن این است که کار برای جوان ایرانی و تولید ثروت در خدمت و جیب ایرانی باشد.

وی با بیان اینکه باید توانمندی‌های ملت در حوزه سازندگی به رخ دنیا کشیده شود، افزود: وظایفی برعهده دولت و ملت است اما آن بخشی که برعهده دولت است زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال جوانان است.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه مصمم هستیم همه توان خود و موجودی دولت را در خدمت اشتغال جوانان به کار گیریم، ادامه داد: در سال 90 تصمیم گرفته شد 2.5 میلیون شغل ایجاد شود و در این زمینه کارهای بسیاری انجام شد، اما دولت در این عرصه تقریباً تنها بود.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول