اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت:

میانگین سنی سالمندان در جامعه 68.5 سال است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: میانگین سنی سالمندان در جامعه ما تقریباً یکسان و حدود 68.5 سال است.

میانگین سنی سالمندان در جامعه 68.5 سال است

ابراهیم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان اینکه روند سالمندی را به سه گروه می‌توان تقسیم کرد، اظهار داشت: در روند سالمندی همراه با سلامت، وجود یا عدم وجود خفیف اختلالات عملکرد فیزیولوژیک بدون بیماری است.

وی افزود: در روند سالمندی طبیعی، اختلال فیزیولوژیک یا طبیعی عملکردی مرتبط با افزایش سن بدون وجود بیماری خاص است.

محمدی تصریح کرد: در سالمندی همراه با بیماری وجود بیماری فرض یا پیش‌رونده همراه با افت توانایی و از دست دادن استقلال است که هدف از طب سالمندان و طب پیشگیری در سالمندان رسیدن به گروه اول است.

وی با اشاره به بیماری‌های فرض شایع در سالمندان خاطرنشان کرد: در جمعیت سالمندان بیماری آرتریت، فشار خون و اختلالات قلبی به ترتیب بیشترین شیوع را دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: میانگین سنی سالمندان در جامعه ما تقریبا یکسان و حدود 68.5 سال است.

محمدی ابراز داشت: در کشور ما میزان بی‌سوادی در سالمندان به طور کلی بسیار بالا است که این در روستاها بیش از شهر و در بین سالمندان زن بیش از سالمندان مرد است.

وی با بیان اینکه درصد اشتغال در مردان بسیار بالاتر از زنان سالمند است، اذعان داشت: درصد تأهل در مردان سالمند بیش از دو برابر تأهل زنان سالمند است.

محمدی افزود: مردان سالمند دارای منابع معاش متعدد هستند ولی زنان تقریباً متکی به کمک فرزندان خود هستند.

وی اظهار داشت: 66 درصد مردان سالمند با همسر و فرزندان خود زندگی می‌کنند در حالی که تنها حدود 24 درصد زنان سالمند با همسر و فرزندان خود زندگی می‌کنند.

محمدی بیان داشت نیازهای عمده زنان و مردان سالمند در درجه اول بهداشت و سلامت، درجه دوم درآمد و در درجه سوم حمل و نقل است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: هم‌اکنون حدود 5 میلیون نفر سالمند در ایران وجود دارند که بررسی‌ها و آمار نشان می‌دهد، 5 هزار نفر از آنها در خانه سالمندان زندگی می‌کنند.

وی افزود: در کشور ما به دلیل فرهنگ اسلامی و حرمت سالمندان بسیاری از خانواده‌ها تا حد توان از سالمندان خود نگهداری می‌کنند.

محمدی بیان داشت: خانواده‌های ایرانی زمانی مبادرت به انتقال سالمند خود به خانه سالمندان می‌کنند که قادر به پرستاری از سالمند نباشند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول