اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خبر داد

ارائه خدمات درمانی به سالمندان کوهبنان

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: ارائه خدمات بهداشتی درمانی با تخفیف ویژه به سالمندان در مراکز درمانی از برنامه‌های ویژه هفته سلامت در شهرستان کوهبنان است.

ارائه خدمات درمانی به سالمندان کوهبنان

منصور متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده و قابل اجرا در این شهرستان در هفته سلامت اظهار داشت: نواختن زنگ سلامت در مدارس، سخنرانی کارشناسان بهداشت و درمان  در مدارس و دانشگاه‌ها و برنامه‌ریزی به منظور تجلیل از فعالان نظام سلامت ازجمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: برگزاری کنفرانس خبری با حضور مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان، برپایی ایستگاه سلامت و برگزاری پیاده‌روی عمومی، کوهپیمایی، دوچرخه‌سواری در دو بخش جوانان و پدربزرگ‌ها و افراد مسن از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

متقی بیان داشت: همچنین در این مدت با هدف فرهنگ‌سازی سلامت، جلسات و کارگاه‌های آموزشی ویژه داوطلبان سلامت، بسیجیان، سالمندان، رابطان بهداشتی، دانشجویان، دانش‌آموزان، رانندگان، زنان خانه‌دار و ... با حضور پزشکان و کارشناسان مربوطه و مساعدت فرمانداری، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، اداره آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان برگزار می‌شود.

وی تهیه و توزیع پوستر در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و افزود: همچنین در این مدت با ارسال پیام کوتاه توسط فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان،  تهیه و پخش کلیپ و نماهنگ و نصب پارچه و بنر با شعارهای هفته سلامت در نقاط پر تردد شهر در راستای اطلاع‌رسانی عمومی تلاش می‌شود.

متقی با اشاره به نامگذاری هفته سلامت 91 با عنوان «سلامت و سالمندی» تصریح کرد: تجلیل از فعالان، پیشکسوتان و ورزشکاران سالمند و تقدیم لوح تقدیر به آنان، ارائه خدمات بهداشتی درمانی با تخفیف ویژه به سالمندان در مراکز درمانی شهرستان در طول این هفته صورت گرفت.

وی اذعان داشت: برنامه‌ریزی به منظور بازدید و ملاقات با سالمندان به ویژه افرادی که به دلیل پیری زیاد توان بیرون آمدن از منازل را ندارند، حضور پدربزرگ و مادربزرگ‌های دانش‌آموزان در مدارس، برپایی ایستگاه سلامت ویژه سالمندان در محل برگزاری نماز جمعه و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی ویژه سالمندان از برنامه‌های ویژه هفته سلامت امسال است.

فرماندار کوهبنان گفت: امیدواریم با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با سلامت  به ویژه شبکه بهداشت و درمان، اداره ورزش و جوانان و اداره بهزیستی برنامه ی گرامیداشت هفته سلامت بتواند در ارتقای سطح فرهنگ سلامت جامعه مؤثر باشد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول