اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازنشستگی آذربایجان غربی:

معابر عمومی برای تردد سالمندان مناسب‌سازی شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازنشستگی آذربایجان غربی گفت: باید در راستای مناسب‌سازی معابر عمومی جهت تردد سالمندان مبادرت شود.

معابر عمومی برای تردد سالمندان مناسب‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مهدی صدر احمدی صبح امروز در آیین نواختن زنگ سلامت که در محل خانه مهر بازنشستگان کشوری برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون شاهد این موضوع هستیم معابر و گذرگاه‌های عمومی برای رفت و آمد سالمندان چندان مناسب نیست از این رو انتظار می‌رود اقدامات لازم در این راستا از سوی مسئولان امر انجام بگیرد.

وی با خطاب قرار دادن اعضای شوری اسلامی شهر و شهردار ارومیه اصلاح و بهبود وضعیت گذرگاه‌های داخل شهری را خواستار شد و گفت: چنانچه در این راستا اقدامات لازم از سوی متولیان امر انجام بگیرد به طور قطع سالمندان به ویژه سالمندان بازنشسته قدردان زحمات آنها خواهند بود.

این مسئول بر لزوم توسعه یافتن دامنه خدمات تامین اجتماعی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: باید در راستای توسعه پوشش بیمه تامین اجتماعی، درمانی و ... برنامه‌ریزی شود تا جمعیت بیشتری از بازنشستگان از خدمات درمانی با هزینه مناسب بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به 179 نفر وام پرداخت شده است، گفت: در سال 90 به تعدادی از بازنشستگان استان وام قرض‌الحسنه با نرخ چهار درصد و با شرایطی بسیار آسان پرداخت شده است تا با مبالغ مذکور برای رفع مشکلات و نیازهای زندگی خود اقدام کنند.

صدراحمدی به برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: در سال 90 بیش از 3 هزار و 160 نفر از بازنشستگان در قالب کاروان به سفر رفتند که از این جمعیت حدود 2 هزار و 910 نفر به مشهد و 41 نفر نیز به شیراز و سرعین سفر کرده‌اند.

رئیس سازمان بازنشستگان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در مناطق مختلف آذربایجان غربی حدود 36 هزار نفر سالمند وجود دارد در حالی که طی 10 سال اخیر تعداد بازنشستگان استان 20 هزار نفر بود پس این افزایش دامنه جامعه زیرپوشش بیانگر این موضوع است باید بیش از بیش در راستای ارائه خدمات رفاهی به سالمندان تلاش شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول