اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

جامعه متعهد به رعایت حقوق سالمندان باشد

خبرگزاری فارس: معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: جامعه امروز باید براساس سفارش‌های دین اسلام همواره نسبت به رعایت حقوق سالمندان متعهد باشد.

جامعه متعهد به رعایت حقوق سالمندان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌السلام و المسلمین سجاد بیگی ‌پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه هفته سلامت که به مناسبت تجلیل از خیرین، فعالان و دست‌اندرکاران هفته سلامت در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: رشد و تکامل انسان در طول زندگی هر گز متوقف نمی‌شود و انسان با گذراندن دوران‌هان جاهلیت در کودکی، هیجانات و بی‌منطقی در دوران بزرگسالی و در نهایت به پیری که همراه با تجربه و پختگی است، می‌رسد.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: احترام و ارزش قایل شدن به سالمندان و بزرگترها از جمله سفارش‌های اخلاقی مورد تاکید در دین اسلام است.

وی در خصوص لزوم عیادت از بیماران اضافه کرد: هر چقدر بتوان دراین زمینه فرهنگ‌سازی به عمل آورد که اقشار مختلف مردم و مسئولان به مناسبتهای مختلف از بیمارانی که روی تخت‌های بیمارستان هستند عیادت کنند به همان نسبت بازیابی سلامت بیماران هم سریعتر صورت می‌گیرد.

معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: سعی کنیم در برخورد با سالمندان همیشه فضایل و حسنات آنها را برجسته کنیم، آنها را تنها نگذاریم، سالمندان نیاز دارند که کسی با آنها هم صحبت باشد در غیر این صورت دچار افسردگی می‌شوند.

بیگی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت در سن سالمندی ادامه داد: به دلیل اینکه بخش بیشتر کشور ایران جوان است هنوز متوجه سالمندی نشده ایم و اهمیت موضوع در اجتماع ملموس نبوده است.

وی ادامه داد: سالمندی بیماری نیست بلکه گذشت سن و ورود به یک دوره‌ای است که به سلامتی و مراقبت بیشتری نیاز دارد.

معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در آموزه‌های دین اسلام سالمند بسیار مورد توجه است، افزود: با توجه به رشد روزافزون سالمندی مردم باید به سفارش‌های دینی در این زمینه بیشتر توجه کنند و فقط از جنبه بهداشتی به سالمندی نگاه نکنند، هر چند رعایت بهداشت در اسلام فریضه محسوب می‌شود.

عسکری تصریح کرد: اهمیت بهداشت در اسلام تا جایی است که اگر بین رعایت مسائل بهداشتی و انجام فریضه دینی تزاحم باشد، سلامتی مقدم است.

بیگی ادامه داد: با توجه به وضعیت روحی و جسمی سالمند باید سعی شود از تغذیه سالم و مناسب و همچنین بهداشت قابل قبولی برخوردار باشند و فضا به گونه‌ای باشد که دچار اضطراب نباشند و دغدغه مالی نداشته باشند که در این زمینه دستگاه‌های اجرایی باید امنیت معیشتی برای سالمندان ایجاد کنند.

انتهای پیام/خ۱۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول