اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده لشکر 23 تکاور ارتش در پاسخ به فارس:

دشمن جسارت تعرض به ایران را ندارد

خبرگزاری فارس: فرمانده لشکر 23 تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: در حال حاضر اکثر تسلیحات نظامی را در داخل کشور تولید می‌کنیم و در ایران این زمینه به توانمندی‌های بسیار بالایی دست یافته‌ است.

دشمن جسارت تعرض به ایران را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ امیر سیدکمال پیمبری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی ایران تمامی تجهیزات و ادوات نظامی مورد نیاز خود را از طریق کشورهای دیگر تأمین می‌کرد.

وی افزود: بعد از پایان جنگ و احساس نیاز کشور و با تلاش کارکنان و حضور نیروهای کارآمد و جوان و مستعد توانستیم تجهیزات نظامی پیشرفته‌ای را در داخل کشور تولید کنیم.

* خودکفایی در تأمین تجهیزات نظامی و دفاعی هدف ایران است

این فرمانده ارشد نظامی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه دست‌یابی به این توانمندی‌ها و خودکفایی در تأمین تسلیحات و تجهیزات نظامی و دفاعی چه تأثیری در خنثی‌سازی تهدیدهای دشمنان دارد؟‌، گفت: نکته نخست این  است که ایران به دنبال خودکفایی کامل در تولید تجهیزات دفاعی است.

پیمبری ادامه داد: در گام دوم اگر ما به این توانمندی دست ‌پیدا نمی‌کردیم، بسیاری از تهدیدها علیه ایران اسلامی عملی می‌شد و امروز دشمن جسارت تعرض به کشورمان را پیدا می‌کرد.

وی با اشاره سختی‌های ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس و تحمل تحریم‌های گسترده غرب، تأکید کرد: در زمان جنگ تحمیلی کشورمان در شرایط بحرانی و حساسی به سر می‌برد و ما حتی برای تهیه سیم‌خاردار دچار مشکل بودیم.

پیمبری ادامه داد: این در حالی است که امروز به همت و تلاش نیروهای جوان و دانشمندان پرتلاش کشور و زیر نظر رهنمودهای ولایت‌امر، موفق شده‌ایم که علاوه بر ارتقای توان نیروهای ارتشی، تجهیزات مدرنی را نیز در کشور تولید کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

* گام موفق ایران برای دست‌یابی به خودکفایی نظامی

پیمبری تصریح کرد: امروز کشور و ملت ایران با تحمل فشارها و تنگناها روح خودباوری و خودکفایی را در خود پرورش داده‌اند و ما در جهت بومی‌سازی سلاح‌های خود گام‌های موفقی برداشته‌ایم.

این مسئول گفت: ایران اسلامی امروز بخش مهمی از نیاز خود به تجهیزات نظامی را از هیچ کشوری تهیه نمی‌کند و در مقابل این آمادگی را داریم تا سلاح‌های پیشرفته تولید خود را در اختیار کشورهایی که با ما هم‌سو بوده و با استکبار جهانی تضاد دارند، بگذاریم.

* اخبار خوش در مورد ساخت هلی‌کوپترهای بومی

پیمبری اظهار داشت: امروز موفق شده‌ایم تانک که یکی از تجهیزات بسیار مهم در زمان جنگ زمینی به شمار می‌رود را در داخل کشور تولید کرده و تانک‌های ذوالفقار یک و دو که از پیشرفته‌ترین تجهیزات بهره‌مند هستند را با اقتدار در داخل خاک کشور تولید کنیم.

وی افزود: قبل از انقلاب هواپیماها و هلی‌کوپترها را از خارج وارد کرده و حتی برای نگه‌داری آنها نیازمند مستشاران آمریکایی بودیم،‌ اما امروز با رهنمودهای ولایت و فضل الهی و با همت دانشمندان ایرانی موفق شده‌ایم بدون دخالت نیرهای خارجی هلی‌کوپترها را در داخل کشور تولید و تجهیز کنیم که به زودی اخبار خوشی در این زمینه به اطلاع مردم خواهد رسید.

*ساخت هواپیمای رادارگریز توسط دانشمندان ایرانی

پیمبری در ادامه سخنان خود از ساخت هواپیمای رادارگریز در کشور خبر داد و گفت: ساخت هواپیمای رادارگریز با همت و تعامل وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در مراحل نهایی قرار داشته که این مهم نیز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه هم‌چنین به عملیات رزمی نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: عملیات رزمی نیروهای دریایی ارتش در خلیج عدن و اقیانوس هند بار دیگر توانست اقتدار نظام را به جهانیان ثابت کند.

پیمبری بیان داشت: ساخت این تجهیزات نظامی و ارتقای توان نیروهای ارتشی اقتدار ما را در جهان چند برابر کرده است و اگر امروز ادبیات دشمن تغییر کرده به دلیل داشتن همان اقتدار ما در تولید تجهیزات نظامی و توان دفاع از مرزها و انقلاب است.

این مسئول با بیان اینکه ما مقتدرانه ایستاده‌ایم و از منافع کشور دفاع خواهیم کرد، گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری ما نیز ادبیاتمان را با ادبیات دشمن تطبیق می‌دهیم و در صورت کوچک‌ترین تعرضی به کشور جواب دندان‌شکنی را به آنان خواهیم داد.

وی در ادامه سخنان خود به حضور نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: هدف غربی‌ها از حمله به این کشورها،‌ ایران بود، اما هنگامی که توان نظامی و قدرت ایران و تجهیزات نظامی ما را مشاهده کردند متوجه شدند که توان مقابله با کشور را نداشته و از هدف خود بازماندند.

پیمبری تأکید کرد: تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان امروز دیگر اثری در روحیه مردم و آرمان‌های نظام نخواهد داشت، چرا که اقتدار و ولایت‌مداری مردم مانع از هر گونه تحریم و تهدید در کشور خواهد شد.

* ارتش و سپاه باهم برادر و در کنار هم هستند

فرمانده لشکر 23 تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان بدخواهان مبنی بر تفاوت ارتش و سپاه از دیدگاه مسئولان ارشد نظام گفت: ارتش و سپاه با هم برادر و در کنار هم برای دفاع از ایران اسلامی و ملت تلاش می‌کنند.

وی افزود: ارتش و سپاه هر کدام مأموریت‌های متفاوتی از نظر قانونی دارند و در دو حوزه مختلف فعالیت می‌کنند.

پیمبری خاطرنشان کرد: حفظ انقلاب و دستاوردهای آن از مهم‌ترین وظایف سپاه و حفاظت و حراست از مرزهای کشور از مأموریت‌های اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی تأکید کرد: بسیاری از مأموریت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل حساس و مهم بودن رسانه‌ای نمی‌شود، اما ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای وظایف خود بسیار پرتلاش عمل می‌کند.

پیمبری عنوان کرد: سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار هم‌دیگر وظایف خود را انجام داده و هر جا که لازم باشد و به دستور فرمانده کل قوا ارتش نیز وارد صحنه خواهد شد.

وی تأکید کرد: به عنوان مثال در خصوص دستگیری ریگی اگر نیروهای ارتشی نبودند، شاید این دستگیری اتفاق نمی‌افتاد.

* همه باید از تنگه هرمز استفاده کنند

فرمانده لشکر 23 تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا ایران به دنبال بستن تنگه هرمز است؟، گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز آبراه بین‌المللی هستند و همه کشورها و ملت‌ها حق دارند از آن استفاده کنند.

پیمبری تأکید کرد: اما اگر بخواهند ایران را از این حق محروم کنند، ما هم اجازه نمی‌دهیم دیگران از تنگه هرمز استفاده کرده و به مانند ادبیات خودشان می‌گوییم اگر در تنگه هرمز کاری علیه ما صورت گیرد، ایران گزینه‌های مختلفی را روی میز قرار می‌دهد.

* ورود ارتش در مسائل داخلی با امر ولایت

خبرنگار دیگری از پیمبری پرسید که آیا ارتش در کنار سپاه و بسیج برای ایجاد آرامش در داخل کشور مانند وقایع پس از انتخابات 88 ورود پیدا خواهد کرد؟، گفت: وظایف سپاه و ارتش مشخص و متفاوت است، اما ما قانونی داریم که براساس آن سپاه و ارتش می‌توانند در موارد خاص به کمک هم‌دیگر بیایند.

پیمبری در پایان تأکید کرد: در این موارد نیز اگر ولایت‌امر که فرماندهی کل قوا را برعهده دارند،‌ در زمان بحران دستوری صادر کنند، ارتش از آن اطاعت خواهد کرد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول