اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون دو و میدانی:

27 پیست تارتان در کشور فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: هم اکنون حدود 27 پیست تارتان در کشور فعال است.

27 پیست تارتان در کشور فعال است

افشین داوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: البته ممکن است تعداد پیست‌های تارتان بیشتر هم باشد لیکن اغلب، فرسوده شده هستند و یا خوب نگهداری نشده‌اند.

وی تصریح کرد: حفظ اماکن موجود و استفاده بهینه از اماکن، مورد توجه بوده تا از این مجموعه‌ها به نحو شایسته استفاده شود.

رئیس فدراسیون دو و میدانی تأمین نیازهای این فدراسیون را برای رشد و ارتقای این ورزش در کشور مورد تاکید قرار داد و گفت: ما امکاناتی را برای این ورزش نیاز خواهیم داشت مثلاً در خراسان‌شمالی هنوز پیست تارتان نداریم در صورتی که این استان به خاطر امکانات و ظرفیت می‌تواند در این زمینه حرف‌های جدی برای گفتن داشته باشد.

داوری تصریح کرد: البته مثل خراسان‌شمالی استان‌های زیادی هستند که از امکانات ورزشی بی‌بهره‌اند از سویی دیگر علاوه بر امکانات، باید حفظ و نگهداری و استفاده بهینه به عنوان یک نیاز در برنامه کاریمان قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در فدراسیون یک حوزه‌ای را داریم که مدیریت استانداردها است و اکنون در حال استخراج آمار تعداد پیست‌های دو و میدانی هستیم چون ما جدای از پیست‌های تارتان، پیست‌های خاکی هم برای ما حائز اهمیت است.

رئیس فدراسیون دو و میدانی با اشاره به اینکه ایجاد اماکن مورد نیاز دو و میدانی از اولویت‌های این فدراسیون است، تصریح کرد: امید می‌رود بتوانیم کارشناسان مرتبط را توجیه کنیم تا شرکت توسعه و حفظ و نگهداری اماکن ورزشی آن را برای ما ایجاد کنند.

وی افزود: البته الحمدالله یک همت خیلی خوبی برای ایجاد اماکن ورزشی دو و میدانی، به ویژه ساخت استادیوم‌های 15 هزار نفری که در استان‌های کشور دارد احداث می‌شود کمک بزرگی برای پیست‌های تارتان است.

داوری تصریح کرد:‌ اغلب استان‌ها پیست تارتان دارند و صرفاً استان‌های تازه تاسیس از آن بی بهره هستند که با ساخت و تکمیل استادیوم‌های 15 هزار نفری، پیست‌های تارتان هم احداث و تکمیل می‌شود.

داوری اظهار داشت: ما قهرمان آسیایی و جهان را در پیش داریم چون حضور در مسابقات جهانی سنگین است، لذا برای این جوانان هم اردوهایی داریم و بیشتر داخلی است.

رئیس فدراسیون دو و میدانی با بیان اینکه برنامه‌های بلندی در فدراسیون داشته که چشم انداز ما محسوب می‌شود، گفت: یک چشم اندازمان به المپیک آینده خواهد بود از سویی بازی‌های آسیایی را در برنامه داریم.

وی برنامه‌های این فدراسیون را کوتاه، میان و بلند مدت عنوان کرد و افزود: این برنامه‌ها در این فدراسیون تدارک دیده شده که تمام این‌ها نیاز به امکانات و منابع مالی دارد که برای همه این‌ها برنامه‌ریزی شده و قرار است تا به وزارت ورزش و جوانان در ماه جاری ارائه شود.

داوری خاطرنشان کرد:‌ وزیر علاقه زیادی به ورزش‌های پایه و پر مدال دارد و از طرفی این ورزش‌ها می‌توانند استعدادهای خوبی را در جامعه رشد بدهند.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول