اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور فرهنگی کمیته امداد استان یزد:

بی‌سوادی در بین مددجویان کمیته امداد یزد ریشه‌کن شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد موفق شد به عنوان نخستین استان در سطح کشور، بی‌سوادی را در بین مددجویان زیر پوشش خود ریشه‌کن کند.

بی‌سوادی در بین مددجویان کمیته امداد یزد ریشه‌کن شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد، غلامرضا مشعلچی اظهار داشت: در سالیان پیش حدود 50 درصد جامعه بی‌سواد استان یزد را مددجویان زیر پوشش این نهاد تشکیل می‌دادند که با اتخاذ راهکارها و شیوه‌های علمی و عملیاتی، بی‌سوادی در بین این قشر ریشه‌کن شد.

وی افزود: برای تحقق این هدف متعالی، تفاهمنامه‌هایی در سطح کشوری و استانی بین این نهاد و نهضت سوادآموزی منعقد شد که بسیار کارگشا بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور دست‌یابی به اهداف مدنظر در این زمینه گروه‌های مددکاری متعددی فعال شدند و از نقطه نظرات اساتید و کارشناسان به مدت 360 نفر ساعت بهره‌گیری شد.

مشعلچی افزود: از جامعه یک هزار و 500 نفر بی‌سواد زیر پوشش کمیته امداد استان یزد که بین سنین 10 تا 49 سال بوده‌اند، تنها 83 نفر دیگر بی‌سواد هستند که بنا به دلایل خاص از جمله بیماری و عقب‌ماندگی امکان سوادآموزی آنها میسر نیست.

وی بیان داشت: در حال حاضر اگر فرد بی‌سواد لازم‌التعلیم متقاضی دریافت خدمات حمایتی مستمر کمیته امداد امام خمینی(ره) باشد، باید ابتدا به کلاس‌های سوادآموزی مراجعه و پس از ارائه گواهی ثبت‌نام، از کمک‌های این نهاد بهره‌مند شود.

رئیس اداره امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد اظهار امیدواری کرد: جشن توانمندسازی مددجویان این نهاد در زمینه محو بی‌سوادی در اردیبهشت‌ماه سال 1391 برگزار شود.

انتهای پیام/غ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول