اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی دماوند و فیروزکوه:

1100 دماوندی در سامانه رصد ثبت‏نام شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه از ثبت‏نام یک‌هزار و 100 دماوندی در سامانه اشتغال "رصد" در سال گذشته خبر داد.

1100 دماوندی در سامانه رصد ثبت‏نام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران ابراهیم اکبری پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان دماوند اظهار داشت: پیش از پرداختن به هر موضوعی لازم است تا سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به امت اسلامی ایران تبریک عرض کنم.

وی ادامه داد: امسال با توجه فرمایشات گوهربار رهبر فرزانه انقلاب باید حمایتی همه‏جانبه از تولیدات ملی، سرمایه و کار ایرانی داشت.

اکبری اضافه کرد: مجموعه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه یکی از متولیان اجرای طرح مشاغل خانگی در سال گذشته بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه افزود: علاوه بر این نهاد، دستگاه‏های دیگری نظیر سازمان فنی‌وحرفه‏ای، شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی نیز چهار دستگاه اصلی حوزه امور اشتغال خانگی محسوب می‏شدند.

وی ادامه داد: دستگاه‏های دیگری نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، منابع طبیعی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق مهر امام رضا (ع) نیز به‌عنوان زیرمجموعه‏ای از موضوع اشتغال خانگی به ارائه خدمات مشغول بودند.

اکبری با اشاره به دقت اجرای ثبت‏نام متقاضیان در اشتغال خانگی خاطر نشان کرد: در این بخش از کارآفرینی کشور و به تبع آن شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه هر نهاد به فراخور شرح وظایف خود به ارائه خدمات پرداخت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه ادامه داد: سلامت در ثبت‏نام متقاضیان با سود جستن از سامانه‏های رایانه‏ای و شناسایی هر ایرانی با کد ملی مختص به خود قابل تایید است.

وی اضافه کرد: میزان تعهد ایجاد اشتغال مورد نظر نهادهای بالادستی برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏ دماوند 865 نفر بود.

اکبری افزود: اما این میزان با تلاش مجموعه میراث فرهنگی در اواخر سال 90 به 921 نفر و در پایان این سال به یک‌هزار و 100 نفر رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه ادامه داد: میزان تسهیلات واگذاری به این بخش از اشتغال نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون ریال بود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول