اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نمین:

رفع موانع تولید بهترین راهکار اشتغال است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نمین گفت: رفع موانع تولید داخلی از شاخص‌ترین اقدامات برای ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی است.

رفع موانع تولید بهترین راهکار اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی نمین اظهار داشت: مقام معظم رهبری در یک درایت بی‌نظیر امسال را در ادامه سال جهاد اقتصادی توجه به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی معرفی کردند چرا که ما با پشتیبانی از این سه مؤلفه اصلی می‌توانیم اقتصاد خود را از هرگونه نابسامانی و چالش‌های پیش رو نجات دهیم.

وی اقتصاد کشورمان را متکی به بسیاری از سرمایه‌ها و داشته‌های ارزشمند به غیر از نفت و گاز توصیف کرد و افزود: کشور ما با داشتن منابع عظیم خدادادی می‌تواند یکی از کشورهای دارای ذخایر بی‌شمار باشد که در سال‌های اخیر تنها نگرانی و دغدغه استفاده درست و صحیح از این منابع بوده است.

رحیمی تصریح کرد: در سال‌های اخیر با مجاهدت جوانان این مرز و بوم به توفیقات خوب علمی و تحقیقاتی دست یافته‌ایم که با بهره‌گیری از این سرمایه ارزشمند می‌توانیم هم به بالندگی اقتصادی و هم سروری سایر حوزه‌ها همت کرده و اقدام کنیم.

این مسئول پیشرفت واقعی کشور را در سایه اقتصاد پویا و رفع بسیاری از موانع و دغدغه‌های احتمالی توصیف کرد و اظهار داشت: در عرصه مصرف نیز آحاد مردم و عموم خریداران باید با استفاده از محصولات و کالاهای داخلی به تولیدکننده و کارگر ایرانی کمک کنند تا بستر تولید شکوفا و درآمدزایی نیز بهبود یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی نمین به نامگذاری پنج سال اخیر مقام معظم رهبری با نگاه و رویکرد امیدوارکننده اقتصادی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در سال جهاد اقتصادی هر چند تلاش‌های مختلفی انجام شد اما پیوست فرهنگی مجاهدت اقتصادی نتوانست جای پایی برای خود پیدا کند.

به گزارش فارس، امام جمعه نمین خاطر نشان کرد: امروز باید همه مسئولان در تعمیق و توسعه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی همت کنند تا در یک رقابت تنگاتنگ با تولیدکنندگان خارجی بتوانیم هم کیفیت و هم رضایت مردم و مصرف‌کنندگان را به دست آوریم.

در این جلسه رئیس دادگستری نمین نیز با یادآوری این‌که قاچاق کالاهای بی‌کیفیت خارجی بدترین ضربه را به نظام اقتصادی پویا و فعال وارد می‌کند، اضافه کرد: همه در یک همت جمعی باید با مصرف تولیدات داخلی سد راه قاچاق کالا و واردات بی‌رویه اجناس خارجی باشیم.

سعید اسماعیل‌نژاد در ادامه افزود: حمایت از تولیدکنندگان و اصلاح روابط کارفرما و کارگران بهترین عامل رشد اقتصادی و توازن در این عرصه است که ضرورت دارد بسیاری از کمبودها و نارسایی‌ها نیز به سرعت جبران شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول