اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد:

پایاب سد خداآفرین اشتغال 40 هزار نفری را فراهم می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: تکمیل شبکه پایاب سد خداآفرین از طرح‌های عظیم آبی، خاکی در کشور بستر اشتغال 40 هزار نفری را در مغان فراهم می‌آورد.

پایاب سد خداآفرین اشتغال 40 هزار نفری را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهرستان مرزی پارس‌آباد اظهار داشت: عملیات احداث این شبکه از سال‌های پیش شروع شده و با بهره‌برداری کامل از آن 62 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل شده و بستر اشتغال و کارآفرینی مناسبی نیز فراهم می‌آورد.

وی تکمیل این پروژه را از خواسته اصلی اهالی در افزون شدن تولید محصولات کشاورزی، اشتغال مولد، بهبود و ارتقای کیفیت محصولات زراعی اعلام کرد و افزود: سد خداآفرین یک موهبت خدادادی برای منطقه است که می‌توان با بهره‌گیری از آن توسعه واقعی را رقم زد.

کریمی در ادامه سخنان خود ضرورت توجه زارعان و کشاورزان منطقه به استفاده آبیاری مدرن را بیان کرد و ادامه داد: با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده برای متقاضیان به حمایت 85 درصدی دولت از شبکه آبیاری مدرن به نظر می‌رسد در سال‌های آینده یک تحرک جدی را در این حوزه شاهد باشیم.

این مسئول از بازسازی و مرمت شبکه‌های روستایی و توزیع مناسب آب شرب در این مناطق خبر داد و خاطر نشان کرد: در این حوزه طرح‌های خوبی در دست اقدام است که با تکمیل و بهره‌برداری آن آب شرب پایدار و بهداشتی و سالم را به دست روستاییان در مناطق محروم و دورافتاده می‌رسانیم.

وی از افتتاح تصفیه‌خانه آب اصلاندوز پارس‌آباد تا هفته دولت امسال خبر داد و اضافه کرد: طرح تصفیه‌خانه آب شرب اصلاندوز و مجتمع آبرسانی عمران‌آباد پارس‌آباد هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فارس، فرماندار پارس‌آباد همچنین بر تکمیل هر چه سریع‌تر تصفیه‌خانه فاضلاب شهری پارس‌آباد تاکید کرد و بیان داشت: با بهره‌گیری از این پروژه ملی مشکل جمع‌آوری و دفع فاضلاب در این شهر برطرف می‌شود.

کریمی در ادامه گفت: در کنار توجه به حل مشکل آب شرب و تصفیه‌خانه مناطق مختلف سعی داریم به مجتمع‌های مسکونی مهر نیز در حوزه آبرسانی و دفع فاضلاب توجه جدی داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود افزود: مطالبه و خواسته اصلی مردم مورد توجه جدی مسئولان است و در این زمینه ضرورت دارد یک حرکت بنیادین و مؤثر را شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول