اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

مجریان طرح‌های خوداشتغالی در کردستان آموزش‌های حرفه‌ای می‌بینند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان مجری طرح‌های خوداشتغالی در این استان خبر داد.

مجریان طرح‌های خوداشتغالی در کردستان آموزش‌های حرفه‌ای می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد صبح امروز در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور ایجاد شغل‌های پایدار و توام با تخصص فنی مددجویان بحث آموزش مجریان طرح‌های خوداشتغالی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد مقدس با همکاری و مشارکت اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان زمینه بهره‌مندی مددجویان از فراگیری این آموزش‌های را فراهم کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان اضافه کرد: در همین راستا کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با عقد تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار را برای مددجویان واجد شرایط برگزار می‌کند.

موسی‌نژاد تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه دانش‌آموزان دبیرستانی و سایر مددجویان این نهاد در سطح استان با توجه به بازار کار و علاقه خود در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند.

به گفته وی، دانش‌آموزان مددجوی زیرپوشش این نهاد همزمان با اشتغال به امر تحصیل آموزش‌های مختلف دیده و با این روش بعد از پایان تحصیلات به راحتی وارد بازار کار می‌شوند.

* نداشتن مهارت‌های حرفه‌ای مشکل اساسی بیکاری در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه نداشتن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مشکل اساسی بیکاری در این استان است، افزود: بیشتر بیکاران در این استان متاسفانه بدلیل عدم آشنایی با حرفه‌های مورد نیاز بازار کار نمی‌توانند جذب بازار کار شوند.

موسی‌نژاد از تشکیل کمیته‌ای راهبردی با عضویت معاونین اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) و معاونین آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و گفت: این کمیته به منظور شناسایی مددجویان نیازمند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان تشکیل شده است.

به گفته وی، تجربه از مهم‌ترین نیازها برای موفقیت یک کارآفرین است و آموزش در این میان نقش مهمی ایفا می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان به نام‌گذاری امسال با عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: لازمه تحقق این شعار تنها در سایه وجود کارآفرینان با تجربه و آموزش دیده امکان‌پذیر خواهد بود.

موسی‌نژاد تصریح کرد: یک کارآفرین ایرانی برای موفقیت نیازمند تجربه و آموزش کافی دارد و نقش سازمان فنی و حرفه‌ای در این میان بسیار کلیدی است.

وی در پایان توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار مددجویان زیرپوشش این نهاد را از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد امام خمینی(ره) استان عنوان کرد و گفت: به همین منظور عقد تفاهم‌نامه‌های مختلف با ادارات و ارگان‌ها سطح استان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول