اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قائمشهر:

بالاترین ظرفیت اشتغال در مازندران باید حمایت شود

خبرگزاری فارس: فرماندار قائمشهر گفت: بالاترین ظرفیت اشتغال مازندران در بخش کشاورزی است که باید حمایت شود.

بالاترین ظرفیت اشتغال در مازندران باید حمایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی پیرفلک ظهر امروز در کارگروه تخصصی کشاورزی این شهرستان با بیان اینکه برای تهیه و تدوین طرح‌های کارشناسی باید در راستای شعار امسال مقام معظم رهبری حرکت کنیم، اظهار داشت: فرصت‌های بسیار مهم و قابل توجهی برای رشد و اعتلای بخش کشاورزی در شهرستان وجود دارد.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه شعار امسال با نگاه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد و به منظور توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر اشتغال تدوین شده، گفت: بالاترین ظرفیت اشتغال در مازندران در بخش کشاورزی است و باید از آن حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت‌های لازم باید اقدامات جدی صورت داد، افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، فراهم کردن دسترسی به منابع آبی لازم، پیش‌بینی انبار کشاورزی، فراهم کردن راه‌های کشاورزی برای ارتباط کشاورزان در تولید، جذب سرمایه‌گذار برای بخش کشاورزی، ایجاد صنایع مرتبط، سوق دادن کشاورزان به محصولات استراتژیک بخشی از این برنامه‌ها است.

پیرفلک ادامه داد: برای استفاده از مراحل کاشت، داشت، برداشت، استفاده از ماشین‌های مکانیزه و افزایش بهره‌وری از محصولات کشاورزی، کاهش هزینه‌های تولید و توسعه بخش کشاورزی باید از دانش نوین و فناوری جدید استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: شیوه مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی و نباتی که یکی از برنامه‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی بوده باید جدی گرفته شود.

فرماندار قائمشهر با اشاره به اینکه کمبود اراضی کشاورزی در قائمشهر از موانع توسعه شهرستان بوده، بیان داشت: کمبود اراضی منابع طبیعی در این حوزه محسوس است.

این مسئول یادآور شد: با وجود کمبود زمین در شهرستان، باید این مقدار اراضی را شناسایی و در اختیار سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی به شکل تعاونی و گروه‌های مردم نهاد قرار دهیم.

پیرفلک با اشاره به اراضی تحت تصرف دستگاه قضایی و مردم خاطرنشان کرد: بیش از دو هکتار از اراضی روستای «هردورود» از چهار ساله اخیر تاکنون در تصرف بوده و دست به دست می‌شود که باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه برای شناسایی اراضی باید فایل و کتابچه‌ای با مشخصات کامل از اراضی و آخرین وضعیت شهرستان تدوین کنیم، تاکید کرد: زمین‌های روستای واکی‌کلا، زیارکلا، شیرخوارکلا، ابجر، تنبلا و شهرک صنعتی که وضعیت کاملاً مشخصی ندارند باید شناسایی و دارای شناسنامه شوند.

فرماندار قائمشهر به شناسایی سرمایه‌گذاران در منطقه و شهرستان اشاره کرد و متذکر شد: باید آنها را هدایت، حمایت و با ارائه اطلاعات و دانش، تسهیلات در اختیار آنها گذاشته شود تا از بلاتکلیفی و سرگردانی نجات یابند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: مسائل، مشکلات و موانع بخش کشاورزی را باید مشخص کرد تا در اسرع وقت رفع و رجوع شود.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول