اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

اشتغالزایی برای 52 هزار زنجانی در سال 90

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان از اشتغالزایی برای 52 هزار زنجانی در سال گذشته خبر داد.

اشتغالزایی برای 52 هزار زنجانی در سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته اقدامات چشمگیری در زمینه اشتغالزایی در استان زنجان صورت گرفت.

وی در ابتدا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغالزایی در سال 89 اضافه کرد: مقرر بود استان زنجان در سال 89، برای 27 هزار و 140 نفر اشتغالزایی کند که با تلاش مسئولان این تعداد به 32 هزار و 952 نفر رسید.

استاندار زنجان گفت: در سال 89، استان زنجان 21 درصد بیشتر از تعهدات خود در زمینه اشتغالزایی عمل کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعهد استان زنجان برای اشتغالزایی در سال گذشته 40 هزار و 400 نفر بود، اضافه کرد: با تلاشی که از سوی مسئولان استان زنجان صورت گرفت، سال گذشته برای 52 هزار و 212 نفر اشتغالزایی شد.

استاندار زنجان گفت: سال گذشته استان زنجان در زمینه اشتغالزایی 29 درصد بیشتر از تعهدات خود عمل کرد.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در زمینه عمران روستایی در استان زنجان اضافه کرد: برخی از این پروژه‌ها در بحث عمرانی به پایان رسیده و بخشی از آنها نیز دارای بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

 

*افتتاح 52 هزار واحد مسکونی مهر در زنجان

رئوفی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سوم خرداد ماه سال جاری 52 هزار واحد مسکونی مهر از قبیل شهری و روستایی افتتاح می‌شود، اضافه کرد: امسال نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی 7 هزار واحد مسکونی در استان زنجان کلنگ‌زنی شد.

وی تصریح کرد: واحدهای مسکونی کلنگ‌زنی شده در سال جاری هیچ ربطی به واحدهایی که مقرر شده در سوم خرداد افتتاح شود، ندارد و این واحدها سهم استان زنجان در سال جاری است.

 

* بازگشت 2 هزار خانوار به روستاهای استان

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مهاجرت معکوس در سال گذشته افزود: با تلاش صورت گرفته و زمینه سازی که در بخش‌های مختلف از قبیل برق، گاز و اشتغال در مناطق روستایی فراهم شده است، بیش از 2 هزار خانوار به روستاها بازگشته و در آنجا ساکن شده‌اند.

وی گفت: برنامه‌ریزی استان زنجان برای انجام فعالیت معکوس در سال جاری 5 هزار و 321 خانوار است.

رئوفی‌نژاد در ادامه با اشاره به طرح‌های سرمایه‌گذاری اجرا شده در استان زنجان افزود: در این بخش نیز با تلاش صورت گرفته اقدامات چشمگیر و قابل بیانی صورت گرفت.

 

*الکترونیکی شدن 600 خدمت در استان زنجان

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات دولت الکترونیک و اقدامات انجام شده در زمینه الکترونیکی کردن خدمات افزود: در سال 89، 280 خدمت الکترونیک در استان زنجان انجام شد که این خدمات‌ در سال گذشته به 600 عدد رسید.

استاندار زنجان تصریح کرد: تعداد خدمات الکترونیک انجام شده در استان زنجان در مقایسه با سال قبل از آن 114 درصد افزایش داشته است.

 

*صادرات 630 میلیون دلاری از استان زنجان

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه در بخش صادرات نیز انقلابی در استان زنجان صورت گرفت، اضافه کرد: در سال 89، میزان صادرات استان زنجان 280 میلیون دلار بود که این رقم در سال گذشته به 630 میلیون دلار رسید.

رئوفی‌نژاد در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مسئولان استان زنجان در زمینه کشاورزی افزود: امسال 169 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی استان زنجان اختصاص یافته است.

وی همچنین با اشاره اینکه در حال حاضر بیش از نیمی از نیروهای شهرداری‌ها مازاد است، افزود: در دیداری که با شهردار انجام شد، اعلام شد که در شهرداری زنجان 700 نفر نیرو مورد نیاز است، ولی الان بیش از 2 هزار نیرو در آنجا مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول