اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان مرکزی خبر داد

اجرای بیش از 900 برنامه فرهنگی در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برنامه‌ریزی به منظور اجرای بیش از 900 عنوان برنامه در سال جاری در این اداره خبر داد.

اجرای بیش از 900 برنامه فرهنگی در استان مرکزی

مصطفی مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: برنامه‌های پیشنهادی این اداره بر اساس منویات مقام معظم رهبری، سیاست‌های فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه‌های پنج ساله توسعه طراحی و تدوین شده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های پیشنهادی این اداره در وزارت ارشاد مطرح و در صورت موافقت وزارت ارشاد پس از تبادل تفاهم‌نامه در طول سال اجرا خواهند شد تصریح کرد: سیاستگذاری، نظارت، هدایت، خلاقیت، نوآوری در ارایه و اجرای برنامه‌ها از اصلی‌ترین سیاست‌های این اداره در سال جاری است که انتظار می‌رود در پایان سال شاهد موفقیت این اداره در اجرای برنامه‌ها باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در سال گذشته در تمامی انجمن‌ها خاطر نشان کرد: انجمن‌های فرهنگی و هنری وابسته به این اداره در سال گذشته موفقیت‌های بسیار خوبی داشتند که باید توان خود را برای اجرای بهتر برنامه‌ها در سال جاری نیز به کار گیرند.

مشایخی برگزاری نمایش‌‌، شب شعر و برپایی نمایشگاه با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س)، حمایت از چاپ و انتشار آثار فاخر هنرمندان، برگزاری همایش‌ها و نکوداشت‌های مفاخر استان، برگزاری نمایشگاه‌‌های کتاب، برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی، برگزاری جشنواره موسیقی و راه‌اندازی خانه دیجیتال را بخشی از برنامه‌های این اداره در سال جاری عنوان کرد و گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه و در بین مردم دارای اهمیت بسیار زیادی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این هنرمندان باید تلاش‌های گسترده‌ای را در راستای نیل به اهداف فرهنگی و دینی انجام دهند خاطر نشان ساخت: ترویج فرهنگ دینی زیربنای توسعه اعتقادات دینی در جامعه است که این اداره برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی در این زمینه در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی گفت: قطع وابستگی از بیگانگان و رسیدن به قله‌های استقلال، خودکفایی، پیشرفت و توسعه از پیامدهای مهم تحقق این پیام است که باید با احساس مسئولیت تک تک افراد جامعه همراه باشد.

مشایخی افزود: عزم ملی در نهادینه شدن فرهنگ مصرف کالای ایرانی و بهبود کیفیت اقلام تولید داخلی، گام بسیار مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و به شکست کشاندن نقشه تحریم همه‌جانبه است که باید در این راستا کوشید.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول