اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

برنامه‌های متنوع فرهنگی برای زائران در دستور کار قرار گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی و شهرک اقتصاد زیارت باید در مشهد طراحی و اجرا شود.

برنامه‌های متنوع فرهنگی برای زائران در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی صبح امروز در هفتمین جلسه شورای راهبردی طرح مطالعه توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) گفت: هئیت امناء و امام‌زادگان باید از ابزار روز برای ارتباط با زائران استفاده کنند، زیرا استفاده درست از تکنولوژی زیارت به روش بومی در شناخت فرهنگ زیارت مؤثر است.

صلاحی افزود: با وجود این همه امکاناتی که در استان خراسان‌رضوی و مشهد وجود دارد، باید با استفاده از این امکانات همه موضوعات مرتبط با زیارت را دنبال کنیم.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: امیدواریم که این کار بزرگ و فرهنگی در مهم‌ترین استان کشور و در یکی از 10 شهر زیارتی دنیا شروع و آهنگ حرکتش و نحوه تحقیقاتش به نقطه مطلوب و هدف نهایی برسد.

صلاحی اظهار کرد: این طرح مطالعاتی زیارت ایستا نیست و از حرکت نخواهد ایستاد، گر چه این حرکت شتابان است و یک روز کامل می‌شود، اما همواره زنده و پویاست و هر کسی اندازه نیاز و برداشت خودش از زیارت استفاده می‌کند.

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: تا وقتی که در کسوت خدمت به زائران هستم، امیدوارم این طرح به نقطه شروع جدی و تکامل برسد و یکی از چند کاری که در استان شروع شده و امیدوارم زودتر به هدف برسد، طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) است.

صلاحی با اشاره به کتابی که در تحقیق کارگروه‌های زیارت تألیف شده بود، افزود: اکنون زمان، زبان شفاهی نیست، بلکه باید نتایج این مطالعات ثبت شود و برای آیندگان بماند و اگر ضعفی داشت، بررسی شود و فلسفه و هدف تشکیل این برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی برای همگان تبیین شود.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: مهم نیست بودجه‌ای که برای طرح مطالعاتی زیارت در نظر گرفته شده، چقدر است، به محض اینکه طرح رونمایی شد، همه در سراسر کشور این طرح ارزشمند را برای اجرایی شدن دنبال می‌کنند.

صلاحی از اعضای کارگروه طرح مطالعاتی زیارت خواست، در کنار نخبگان حوزه و دانشگاه از افراد با تجربه در امر زیارت که تجربه‌های آنها در کتاب‌ها نیست و همه اقشار مردم مشهد، استفاده کنند، زیرا زیارت امری همه بعدی است.

در ادامه جلسه رضا عبدالملکی، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی استاندار اظهار کرد: شورای راهبردی طرح مطالعه توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع)، با عرصه‌های شش‌گانه از جمله فرهنگی، اجتماعی و امنیتی، اقتصاد زیارت و زائرپذیری تاکنون 20 جلسه تطبیقی و 6 جلسه شورای راهبردی را با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار کرده است.

عبدالملکی افزود: شهرداری مشهد با احداث مجتمع اقامتی ارزان قیمت، توسعه و بازسازی کمپ طرق، احداث پارکینگ طبقاتی و سرویس‌های بهداشتی و 2 ایستگاه آتش‌نشانی و توسعه و به‌سازی تقاطع شهید گمنام و توسعه و سیستم مکانیکی جمع‌آوری زباله و ایجاد جاذبه‌های گردشگری دینی و خرید اتوبوس بی‌آرتی در این طرح شرکت دارد.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: صدا و سیما با تأمین و تجهیز واحد سیار تلویزیونی دیجیتال با 9 دوربین در حرم مطهر رضوی و اداره‌کل اطلاعات با خرید تجهیزات امنیتی و سازمان تبلیغات اسلامی با احداث اردوگاه زیارت و سازمان اوقاف و امور خیریه با احداث و مرمت و تجهیز میقات‌الرضا و دو تلویزیون شهری ویژه موضوع زیارت در این طرح حضور دارند.

عبدالملکی گفت: نیروی انتظامی با احداث ساختمان فرماندهی انتظامی زائر و اداره‌کل راه و ترابری با احداث باندی به طول 33 کیلومتر از گلبهار تا مشهد و دانشگاه فردوسی مشهد با احداث پژوهشکده زیارت و گردشگری دینی و دانشگاه علوم پزشکی با احداث و تجهیز چهار پایگاه ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در چهار طرف حرم مطهر در این طرح عظیم شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول