اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان عنوان کرد

غفلت مساجد از برنامه‌های جاذب / هدف‌گذاری برنامه‌های کلان فرهنگی در استانداری

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های دینی از طراحی و اجرای برنامه‌های جاذب غفلت شده است، از فعالیت تیمی در استانداری هرمزگان برای هدف‌گذاری برنامه‌های کلان فرهنگی این استان طی سال 1391 خبر داد.

غفلت مساجد از برنامه‌های جاذب / هدف‌گذاری برنامه‌های کلان فرهنگی در استانداری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی در مراسم نوزدهمین سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد کشور و گردهمایی مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اظهار داشت: باید با بهره‌گیری از اندیشه‌های پاک و ناب و اعتقادات عمیق دینی، برنامه‌ها را در این بخش از چهارچوب محکم دینی و اعتقادی برخوردار کرد.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود با بهره‌گیری از نگاهی راهبردی به افق بلند در حوزه فعالیت‌های دینی دست یافت، گفت: مهندسی فرهنگی به عنوان رکنی اساسی در این راستا باید در کنار برنامه‌ریزان به کمک آنها بیاید.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: به برکت اعتقادات و اندیشه‌های دینی، انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر بر انواع و اقسام هجمه‌های مختلف فائق آمده است.

عزیزی خطاب به مسئولان کانون‌های مساجد تأکید کرد: باید زدودن زنگارهای فرهنگی و آسیب‌های موجود در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از فعالیت‌های موازی و کم‌بازده در حوزه دین باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: در این حوزه از نظر همگرایی و هم‌پوشانی وضعیت خوبی نداریم که ادامه آن نیز منطقی نیست.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در این حوزه نیازمند تلاش در بخش فعالیت‌های جذاب با حفظ شئونات هستیم و باید گفت که بعضاً برخی از کارها و امور جذاب می‌تواند تأثیرات بیشتری از ساعت‌ها سخنرانی و موعظه برای مخاطب داشته باشد.

به گفته عزیزی، بخش‌های فعال و دست‌اندرکار فعالیت‌های دینی از طراحی و اجرای برنامه‌های جاذب غفلت شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه تعریف مشخصی از مدیریت فرهنگی و مهندسی فرهنگی بنابر آنچه که مدنظر نظام است در بخش‌های پایین دست این حوزه وجود ندارد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر کانون‌های مساجد و مساجد از نظر امکاناتی و تجهیزاتی در حد قابل قبول و مناسبی تجهیز شده‌اند، گفت: تنها مهندسی فرهنگی است که می‌تواند زمینه استفاده بهینه از امکانات موجود را فراهم آورد.

عزیزی افزود: باید به تولید فکر فرهنگی و مهندسی فرهنگی در محیط‌های فعالیتی کانون‌ها توجه داشت و باید دانست که کانونی موفق است که تجلیگاه فرهنگی محیط پیرامون خود واقع شود.

به گفته استاندار هرمزگان، عمق‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی منجر به کرامت جامعه و افراد می‌شود.

عزیزی یادآور شد: توسعه و عمق‌دهی فرهنگی از رسالت‌های مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت‌های معمول دستگاه‌های فرهنگی دینی و دست‌‌اندرکار در این حوزه، تیمی در استانداری هرمزگان نیز در راستای تعریف و هدف‌گذاری فعالیت‌های فرهنگی دینی استان در بعد کلان برای سال 1391 حرکت می‌کند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول