اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی:

سلامت سالمند تنها برعهده وزارت بهداشت نیست

خبرگزاری فارس: معاون فنی مرکز بهداشت استان خراسان‌رضوی گفت: وزارت بهداشت به تنهایی عهده‌دار سلامت سالمند در جمعه نیست و ارگان‌های مختلفی در این زمینه دست‌اندرکار محسوب می‌شوند.

سلامت سالمند تنها برعهده وزارت بهداشت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد غلامحسن خدایی ظهر امروز در نشست خبری هفته سلامت در محل سالن کنفرانس دفتر معاونت مرکز بهداشت استان خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اقدامات مفید و مؤثر انجام گرفته در راستای افزایش طول عمر انسان در کشور و افزایش آن به سن 72 سالگی، جمعیت سالمند کشور رو به افزایش است.

وی افزایش جمعیت سالمند کشور را از افتخارات جامعه سالم دانست و ادامه داد: این امر نشان‌دهنده این نکته است که افراد در کشور به نحوی از خدمات درمانی و بهداشتی بهره‌مند شدند که به سن سالمندی می‌رسند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان خراسان‌رضوی افزود: در حال حاضر جمعیت سالمند بالای 60 سال سن در حدود 7.3 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد که این امر خود تأثیرات زیادی هم به لحاظ هزینه‌‌ای و هم به لحاظ تأثیرات بر روی تمامی اقشار جامعه برجای می‌گذارد.

خدایی اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری سال 2012 به نام سال سلامت و سالمندی، برنامه‌هایی با عنوان خدمات ادغام یافته سلامت سالمندی هم‌چون تحرک، تغذیه، فشارخون، دیابت و غیره در نظر گرفته شده است که توسط وزارت بهداشت و درمان و مراکز بهداشت به انجام می‌رسد.

وی با بیان این مطلب که بحث سلامت بهداشتی سالمندان تنها برعهده وزارت بهداشت نیست، عنوان کرد: بحث سلامت بهداشتی سالمندان برعهده وزارت بهداشت نیست و همکاری همه‌جانبه بخش‌های توسعه را می‌طلبد و با این دیدگاه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد معیاری با نام شهر دوستدار سالمند ایجاد کرده که طی آن شهرداری، صدا و سیما، استانداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، دامپزشکی و سایر سازمان‌های مختلف برای ایجاد شهری که در آن سالمندان در رفاه زندگی می‌کنند، همکاری کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان خراسان‌رضوی با اشاره به تعداد زیاد رستوران‌ها در شهر مشهد و حجم بالای زائران و هم‌چنین کمبود نیروی بهداشت محیط در این شهر اظهار داشت: در حال حاضر بهداشت محیط خراسان‌رضوی و شهر مشهد با یک دوم نیروی مورد نیاز خود مشغول به کار است که در همین راستا افزودن بازرسان افتخاری محیط از برنامه‌های در دست اقدام است.

خدایی ادامه داد: در سطح استان به 550 نفر نیروی بهداشت محیط نیاز داریم که در حال حاضر تنها 320 نفر نیروی بازرس در اختیار است و بنابر رایزنی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده امسال 80 نفر به نیروهای بازرس محیط افزوده می‌شود.

وی افزود: برای ارتقای سطح بهداشت در استان در سال جاری تعداد 2 هزار بازرس افتخاری بهداشت محیط آموزش داده می‌شوند تا با ارائه گزارش به عنوان هم‌یاران بازرسان اصلی در راستای افزایش سطح سلامت و بهداشت جامعه کوشا باشند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان خراسان‌رضوی هم‌چنین از طرح مدارس مروج طرح سلامت خبر داد و اظهار داشت: طرح مدارس مروج سلامت که با همکاری اولیای دانش‌آموزان، شهرداری، معلمان و دانش‌آموزان انجام می‌شود، از طرح‌های زیربنایی است که براساس آن تربیت دانش‌آموزان سالم زمینه‌‌ساز داشتن جامعه سالمند سالم در آینده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول