اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت:

منطقه جنوب کرمان 36 هزار سالمند دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: در منطقه جنوب کرمان 36 هزار نفر سالمند وجود دارد که بیشترین تعداد سالمندان مربوط به شهرستان منوجان و کمترین آمار هم از شهرستان رودبار است.

منطقه جنوب کرمان 36 هزار سالمند دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، سیدفریدون افضلی ظهر امروز در همایش «سالمندی و سلامت» با اشاره به این سخن پیامبر اکرم (ص) که «کسی که سالمندان را احترام نکند از ما نیست»، اظهارداشت: این فرمایش رسول اکرم (ص) بیانگر جایگاه مهم سالمند در دین مبین اسلام است.

وی شعار هفته سلامت در سال جاری را «سالمندی و سلامت» ذکر کرد و افزود: امروز جمعیت سالمندی در دنیا و به تبع آن در کشور ما نیز رو به افزایش است که این امر لزوم توجه و افزایش امکانات رفاهی، اجتماعی و بهداشتی درمانی برای سالمندان را می طلبد.

افضلی تصریح کرد: با توجه به افزایش اطلاعات علمی مردم راجع به بیماری‌ها، اصول تغذیه و نقش ورزش در طول عمر، امید زندگی به بیش از 71 سال در کشور رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این افزایش طول عمر در کشور موجب افتخار است، اما از طرف دیگر مسئولیت‌ها در این زمینه افزایش می‌یابد و سالمندان نیاز دارند که در آسایش زندگی کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در منطقه جنوب کرمان 36 هزار نفر سالمند وجود دارد که بیشترین تعداد سالمندان مربوط به شهرستان منوجان و کمترین آمار هم از شهرستان رودبار است.

افضلی ابراز داشت: با توجه به اینکه در دوره سالمندی ارگان‌های بدن دچار یک سری کم‌کاری و خستگی می‌شوند، لزوم مراقبت و توجه خاص به این قشر بیشتر می‌شود.

وی افزود: همان‌طور که در جامعه برای معلولان و جانبازان امکانات خاصی در مکان‌های اجتماعی وجود دارد، برای رفاه سالمندان نیز باید تدابیری اندیشیده شود.

افضلی با بیان اینکه تغذیه در دوران سالمندی مانند دوران کوکی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و باید مورد توجه باشد، اظهار داشت: در انجام اقدامات لازم برای سالمندان نمی‌توان، همه چیز را به خانواده‌ها واگذار کرد، بلکه دولت هم باید نقش بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول