اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

مسیر برای فعالیت بخش خصوصی باید هموار شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان گفت: بخش خصوصی باید رقابتی باشد تا بتواند کار را پیش ببرد و مسیر برای فعالیت این بخش باید هموار شود.

مسیر برای فعالیت بخش خصوصی باید هموار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن جلال‌پور دوشنبه شب در جمع خبرنگاران در کرمان اظهار داشت: سال گذشته شاهد تعامل و همکاری مطلوب نهادهای دولتی با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی استان کرمان بودیم.

وی افزود: استان کرمان در نوروز سال جاری نمود خوبی در بحث گردشگری داشت و تلاش مسئولان در زمینه خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی شایسته قدردانی است.

جلال‌پور با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری با موضوع اقتصادی عنوان کرد: این نامگذاری‌ها نشانگر این موضوع است که ما باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری داشته باشیم.

وی نامگذاری سال جاری با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را بسیار هوشمندانه و با معنا دانست و بیان کرد: تولید ملی در زمینه‌های مختلف از جمله علمی، فناوری و اقتصادی وجود دارد، اما حمایت از کار و سرمایه نیاز اصلی برای رسیدن به تولید ملی است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان ارزش‌گذاری به تولید و تولیدکننده داخلی را در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مؤثر دانست و اذعان کرد: تولید اصلی‌ترین نیاز کشور است.

جلال‌پور با بیان اینکه بخش خصوصی باید رقابتی باشد تا بتواند کار را پیش ببرد، بیان کرد: مسیر برای فعالیت بخش خصوصی باید هموار شود.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی به ایجاد فضای مستعد و مناسب کسب و کار نیاز دارد.

جلال‌پور رتبه ایران در زمینه فضای کسب و کار در جهان را 138 ذکر و عنوان کرد: این رتبه در شأن جمهوری اسلامی نیست.

وی والا شمردن بنگاه‌های تولیدی را از جمله انتظارات بخش خصوصی دانست و گفت: با تصویب قوانین جدید فضای مناسبی برای عملی شدن فرمایش رهبری در پیش رو می‌بینیم.

جلال‌پور تصریح کرد: وظیفه اعضای اتاق بازرگانی این است که به عنوان سربازان جبهه جنگ اقتصادی رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی را در اولویت قرار دهند.

وی بر اشتغالزایی، تولید و فعالیت‌های مولد تأکید کرد و گفت: اعضای اتاق بازرگانی استان کرمان هر ماه یک سفر شهرستانی انجام می‌دهند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان افزود: آنچه که کشور را در مقابل دشمنان نگه داشته باور ملی و مذهبی مردم است، در عرصه‌هایی که دشمنان به کشور ما حمله کردند، ما قوی‌تر شده‌ایم، به عنوان نمونه در انرژی هسته‌ای پیشرفت‌های بسیار شگرفی داشته‌ایم.

جلال‌پور گفت: امروز که دشمن به جنگ اقتصادی روی آورده ما می‌توانیم با باوری که در مردم است این جنگ را به نفع کشور دفع کنیم.

وی با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: یارانه‌ها نه تنها کمک به اقتصاد کشور نمی‌کند بلکه اقتصاد کشور را بیمار می‌کند و به خود وابستگی می‌کشاند.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول