اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد

ساماندهی رودخانه قمرود با مشارکت بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: استاندار قم با تاکید بر ضرورت بهسازی رودخانه قمرود، از اجرای طرح ساماندهی این مسیر با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد.

ساماندهی رودخانه قمرود با مشارکت بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در جلسه بررسی پروژه ساماندهی رودخانه قمرود اظهار داشت: رودخانه قمرود از دیر باز به عنوان محور و ستون فقرات شهر مقدس قم و گذرگاه اصلی سیلاب محسوب شده اما در مقاطعی و بنا به دلایل مختلف از جمله رشد سریع جمعیت، علاوه بر مسیرعبور سیل، برای سایر نیازهای مهم شهری از جمله ترافیک مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از گذشته تا به حال طرح‌های متعددی برای ساماندهی و استفاده بهینه از این محور مطرح و مورد بررسی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص طرح‌ها و سیاست‌های مدیریت شهری، تاکنون هیچ یک از این طرح‌ها قابلیت اجرایی پیدا نکرده‌اند.

استاندار قم معضلات فعلی رودخانه را یادآور شد و گفت: سیما و کالبد فعلی این مسیر به عنوان یکی از مسیرهای پرتردد زوار و مسافر از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردار بوده و به هیچ وجه زیبنده شهر مقدس قم نیست.

استاندار قم با تاکید بر ضرورت اجرای طرح ساماندهی بستر رودخانه افزود: شان قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و آبروی نظام ایجاب می‌کند که این محور به شکل زیبا، آبرومندانه و با پیش بینی نیازهای مختلف ساماندهی شود.

وی با اشاره به تهیه طرح اولیه ساماندهی رودخانه گفت: این طرح با توجه به کاربری‌ها و ظرفیت‌های مختلف این مسیر از جمله کاربری هدایت سیل، عبور خودرو و تامین دیگر نیاز‌های فرهنگی و پارکینگ تهیه شده است.

موسی‌پور استفاده از بستر رودخانه برای کاربری‌های یاد شده در شرایط فعلی را ضروری و اجتناب ناپذیر توصیف کرد و افزود: در اجرای طرح ساماندهی، ایمن سازی رودخانه و چگونگی هدایت و مدیریت سیلاب شهر، از موضوعات مهمی است که باید بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اصل اجرای این پروژه ارزشمند اجتناب ناپذیر است افزود: در کنار توجه به نقطه نظرات و دغدغه‌های کارشناسی، باید به سرعت زمینه تکمیل مطالعات و انعقاد تفاهم نامه‌های اجرایی پروژه فراهم شود.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول