اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون توت‌فرنگی کشور خواستار شد

واگذاری کانون‌های توت‌فرنگی به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: دبیر کانون توت‌فرنگی کشور بر واگذاری کانون‌های توت‌فرنگی استان کردستان به بخش خصوصی به منظور توسعه این کانون‌ها تأکید کرد.

واگذاری کانون‌های توت‌فرنگی به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسن‌نژاد شنبه‌شب در جلسه هماهنگی کانون‌های توت‌فرنگی کشور در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان اظهار داشت: کانون‌های توت‌فرنگی که به بخش ‌خصوصی و غیردولتی واگذار شده‌اند موفق‌تر عمل کرده‌اند.

 

وی در ادامه افزود: برای اینکه کانون‌های توت‌فرنگی در استان کردستان فعال‌تر شوند باید از بخش دولتی فاصله و با بخش خصوصی تعامل بیشتری داشته باشند.

 

دبیر کانون توت‌فرنگی کشور بهره‌مندی از سازمان‌ها و تشکل‌های غیردولتی و ان‌جی‌اوها را برای عضویت در کانون توت‌فرنگی نیازی ضروری دانست و اضافه کرد: در این راستا باید سعی شود افراد تحصیل‌کرده بخش کشاورزی و فارغ‌التحصیلان رشته توت‌فرنگی بکارگیری شوند.

 

حسن‌نژاد در ادامه با تأکید بر اینکه باید دبیرخانه کانون توت‌فرنگی کشور در استان کردستان به بخش خصوصی واگذار و از حالت دولتی خارج شود، تصریح کرد: توسعه واحدهای فرآورده محصول توت‌فرنگی با همکاری NGO، دانشگاه‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت و تشکل‌های اقتصادی باید لحاظ شود.

وی تأکید کرد: جایگاه قانونی برای کانون‌های توت‌فرنگی در کنار خصوصی‌سازی این کانون‌ها در دستور کار دولت قرار گیرد و بیشترین تصمیم‌گیری را به بخش غیردولتی واگذار کرد.

دبیر کانون توت‌فرنگی کشور در ادامه بیان کرد: سعی می‌شود برای توسعه کانون‌های توت‌فرنگی استان از بخش خصوصی و افرادی که دارای فکر و ایده خاص هستند به‌کارگیری شود تا در راستای توسعه این کانون‌ها و افزایش میزان تولید و کیفیت این محصول گام مهمی برداشته شود.

* برگزاری همایش ملی توت‌فرنگی در سنندج

حسن‌نژاد در ادامه از برگزاری نخستین همایش و دومین جشنواره ملی توت‌فرنگی در شهر سنندج خبر داد و گفت: این همایش اردیبهشت ماه سال آینده به مدت دو روز در سنندج برگزار می‌شود و فراخوان آن تا پایان امسال ارائه می‌شود.

حسن‌نژاد اضافه کرد: این جشنواره ملی با حضور کشاورزان و تولیدکنندگان توت‌فرنگی از استان‌های کردستان، مازندران، گلستان، کرمان و کرمانشاه برگزار شد.

وی به خریداری خودروهای یخچال‌دار برای نگهداری محصول توت‌فرنگی اشاره کرد و افزود: پرکولینگ و زنجیره سرد توت‌فرنگی را باید تهیه و خریداری کنیم.

دبیر کانون‌های توت‌فرنگی کشور در ادامه بیان کرد: قرار است که خودروهای یخچال‌دار از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان خریداری و به صورت اجاره به شرط تملیک به کانون توت فرنگی استان واگذار و در اختیار رانندگان حمل بار محصول توت فرنگی قرار گیرد.

حسن‌نژاد اضافه کرد: خودروهای یخچال‌دار در اختیار رانندگان نیسان که فعالیت آنها حمل و نقل محصول توت‌فرنگی است قرار می‌گیرد و این مصوبه از اردیبهشت ماه سال آینده در استان اجرایی خواهد شد.

 

وی در پایان به بسته‌های سفارشی برای بسته‌بندی محصول توت‌فرنگی اشاره کرد و افزود: بسته‌های سفارشی بسته‌بندی توت‌فرنگی نیز به عنوان الگو در اختیار تولیدکنندگان قرار داده می‌شود.

 

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول