اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم عنوان کرد

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه حمل و نقل ریلی

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: باید برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره برد.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه حمل و نقل ریلی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور امروز در مراسم افتتاحیه اداره کل راه آهن استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: جدا شدن اداره خطوط ریلی راه آهن استان قم از استان مرکزی خواسته دیرینه مردم است که مسئولین استانی این خواسته را از مسئولین کشوری مطالبه کردند.

وی با ابراز خرسندی از محقق شدن خواسته مردم و پیگیری‌های مسئولین برای ارتقاء اداره کل راه آهن استان بیان کرد: این اقدام از جمله نیازهای اصلی قم محسوب می‌شد که با انجام آن بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

استاندار قم ادامه داد: استان قم دارای 400 کیلومتر راه‌‌آهن است که با احتساب کمربند ریلی بازهم به طول خطوط ریلی استان افزوده می‌شود.

وی به حمل و نقل ریلی قم در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: شبکه حمل و نقل ریلی در قم سال گذشته 16 میلیون تن بار و 8 میلیون نفر مسافر را جابه جا کرد.

موسی‌پور قم را نقطه طلایی اتصال خطوط ریلی کشور عنوان و ابراز کرد: تمام خطوط ریلی کشور باید به نوعی از خط ریلی قم عبور کنند.

وی به مبادلات اقتصادی که از قم در خطوط ریلی صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود: اکنون در قم به مقصد آسیای میانه بارگیری می‌شود و همچنین در خواست فراوانی از سوی فعالان اقتصادی مبنی بر اتصال منطقه سلفچگان به خط ریلی کشور صورت می‌گرفت که نیاز به ارتقاء اداره کل راه آهن قم را شدت می‌بخشید.

استاندار قم شاه کلید توسعه پایدار را حمل و نقل عنوان کرد و گفت: تمام کشورهایی که از توسعه یافتگی برخوردار هستند به توسعه حمل و نقل ریلی دست یافته‌اند.

وی به مزیت‌های حمل و نقل ریلی بر حمل و نقل جاده‌ای اشاره و تصریح کرد: حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده‌ای ارزان‌تر بوده و از امنیت بالایی برخوردار است.

موسی‌پور ادامه داد: در مقایسه‌ای اجمالی خواهیم دید که حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده‌ای از تلفات جانی و مالی کمتری برخوردار بوده و هزینه های ناشی از حمل و نقل ریلی به مراتب کمتر از حمل و نقل جاده‌ای است.

وی اظهار کرد: در دولت نهم و دهم به مقوله خطوط ریلی توجه شایانی شده و به ضرورت مدیریت خطوط ریلی قم توسط استان قم و جدا شدن مدیریت آن از استان مرکزی بیش از پیش توجه شد.

استاندار قم با بیان اینکه حمل و نقل ریلی بیش از گذشته نیازمند توجه است، تاکید کرد: اگر بخواهیم در زمینه حمل و نقل ریلی به موفقیتی دست یابیم باید به سمت خصوصی‌سازی پیش برویم.

وی با تاکید بر اینکه نباید ایجاد هزار کیلومتر خط ریلی در کشور را امری ساده دانست، گفت: این اقدامات را نمی‌توان به پشتوانه اعتبارات دولتی انجام داد و توسعه‌ای در این زمینه ایجاد کرد.

موسی‌پور بیان کرد: در گذشته تدبیر جامع و کاملی برای راه‌آهن قم به چشم نمی‌خورد که این بی‌تدبیری مشکلاتی را به همراه داشت.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول