اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

واگذاری 80 درصد امور جهاد کشاورزی زنجان به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان 80 درصد فعالیت‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

واگذاری 80 درصد امور جهاد کشاورزی زنجان به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا نهاوندی‌پور ظهر امروز در مراسم معارفه مدیر کل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، اظهار کرد: مجموع کل اراضی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 200 هکتار از اراضی استان زنجان جز منابع طبیعی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: برای حفظ اراضی، توسعه و نگهداری آن اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از وجود 800 هزار و 80 زمین کشاورزی خبر داد و گفت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اقدامات مطلوبی در زمینه کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به بهره‌برداری 88 هزار بهره‌بردار از زمین‌های کشاورزی استان زنجان یادآور شد: باید در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی اقدامات مطلوبی انجام شود.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه آبخیزداری در حفظ روان آب‌ها تاثیر بسزایی دارد، یادآور شد: تاثیر آبخیزداری با اجرای طرح‌های مختلف در جامعه به خوبی دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با عملیات آبخیزداری می‌توان با هزینه کمتر فعالیت‌های بی‌نظیری را انجام داد، تصریح کرد: اهمیت عملیات آبخیزداری بر کسی پوشیده نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری در زمینه منابع طبیعی وظایف سنگین‌تری را انتظار داریم، افزود: در راستای اجرای بخشنامه 11 بهمن ماه سال گذشته که از سوی وزارت کشاورزی ارائه شده است اقدامات لازم در استان صورت می‌گیرد.

وی حل اختلاف بین مردم و منابع طبیعی را از تاکیدات این بخشنامه عنوان کرد و گفت: باید در راستای تعیین تکلیف اراضی مردم و ملی تلاش شود.

نهاوندی‌پور تهیه نقشه اراضی کشاورزی را از دیگر برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و افزود: تهیه نقشه کاداس و ارائه سند ثبتی تک برگی از برنامه‌های سال جاری است.

وی بر ضرورت تعامل بین منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برای تهیه این نقشه‌ها تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه همکاری و تعامل لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مورد توجه قرار می‌گیرد، یادآور شد: باید در زمینه تولید صنعتی و کشاورزی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی جداسازی اراضی ملی و مستثنیات را از دیگر برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: باید در زمینه جداسازی اراضی ملی و مردم اقدامات لازم صورت گیرد.

نهاوندی‌پور با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان 80 درصد فعالیت‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است، افزود: استان در این زمینه در کشور مقام نخست را از آن خود دارد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول