اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

تعاونی‌های کشاورزی در کردستان ایجاد شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بر تشکیل تعاونی‌های کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: تشکیل این تعاونی‌ها مؤثرترین راهکار بهره‌مندی دهک‌های پایین جامعه از مزایای توسعه بخش کشاورزی است.

تعاونی‌های کشاورزی در کردستان ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رامین اسدی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در سنندج اظهار کرد: در سالی که ازسوی رهبر معظم انقلاب به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مزین شده است به منظور هر چه بهتر پیاده کردن برنامه‌های دولت در کردستان بخصوص در حوزه توسعه بخش کشاورزی باید گام‌های مؤثری در راستای افزایش تولیدات کشاورزی برداشته شود.

به گفته وی، تحقق ایده مهاجرت از شهر به روستا و استفاده بهینه از زمین، با فرهنگ‌سازی و ترویج و آموزش بهره‌برداری از زمین‌های کشاورزی و ایجاد تعاونی‌های کشاورزی می‌تواند نتایج ثمر بخشی در راستای توسعه بیش از پیش جامعه باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از فارغ‌التحصیلان نظام مهندسی کشاورزی و همچنین فارغ‌التحصیلان بنیاد کارآفرینی به عنوان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه بیش از استان نام برد و افزود: ایجاد تعاونی‌های کشاورزی بسترهای توسعه استان را بیش از گذشته فراهم می‌کند.

 

* ایجاد و توسعه تعاونی‌های فراگیر در کردستان

اسدی از ایجاد و توسعه تعاونی‌های فراگیر و گسترش مشاغل خانگی به عنوان دیگر راهکارهایی توسعه بخش کشاورزی نام برد و افزود: ایجاد تعاونی‌های کشاورزی با برنامه‌ریزی صحیح تاثیر بیشتری از تشکیل تعاونی‌هایی است که به دلیل عدم رعایت اصول و ضوابط در دراز مدت با رکود وعدم توسعه یافتگی مواجه می‌شوند.

به گفته وی، قبل از تشکیل هر تعاونی باید تمامی جوانب، ظرفیت‌ها و اعضای تعاونی شناسایی شوند تا با توسعه تعاونی‌ها شاهد اشتغال پایدار، افزایش تولید و بهره‌وری بالا در بخش‌های مختلف جامعه باشیم.

وی در پایان بر آمادگی کامل اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی بر همکاری همه جانبه با سازمان جهاد کشاورزی در راستای توسعه و ایجاد تعاونی‌های کشاورزی در استان تاکید کرد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول