اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته

4 میلیون مسافر در خراسان شمالی جا به‌جا شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی از جا به جایی چهار میلیون و 138 هزار و 179 مسافر در این استان طی سال گذشته خبر داد.

4 میلیون مسافر در خراسان شمالی جا به‌جا شدند

سعید سبحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این تعداد مسافر توسط 397 هزار و 842 دستگاه انواع وسیله نقلیه از مبادی شهرستان‌ها به سایر نقاط کشور جا به‌جا شدند.

وی شمار مسافران جا به جا شده در استان از طریق اتوبوس را یک میلیون و 658 هزار و 676 نفر اعلام کرد.

سبحانی تصریح کرد: این تعداد مسافر از طریق 64 هزار و 19 اتوبوس به مناطق مختلف جا به‌جا شده‌اند.

وی همچنین میزان مسافر جا به‌جا شده از طریق مینی‌بوس در این استان را یک میلیون و 604 هزار و 829 نفر اعلام کرد و گفت: جا به‌جایی این تعداد مسافر توسط 124 هزار و 256 دستگاه انجام شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی اظهار داشت: طی سال گذشته همچنین 874 هزار و 674 نفر از طریق 209 هزار و 567 دستگاه سواری کرایه‌ای، به نقاط مختلف جا به‌جا شدند.

* ثبت 41 میلیون تردد در محورهای خراسان شمالی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی همچنین شمار ثبت تردد در محورهای این استان در سال گذشته را 41 میلیون و 618 هزار و 592 دستگاه وسائط نقلیه سبک و سنگین عنوان کرد.

وی اظهار داشت: از این تعداد پنج میلیون و 870 هزار و 462 وسیله نقلیه سنگین و بقیه وسائط نقلیه سبک بوده که در محورهای ارتباطی خراسان شمالی تردد کرده‌اند.

سبحانی تصریح کرد: ثبت این تعداد تردد وسائط نقلیه توسط 26 دستگاه تردد شمار که در محورهای شریانی استان قرار دارد، انجام شده است.

* سرعت 78 کیلومتری خودروهای ترددی در محورهای خراسان شمالی

وی همچنین میانگین سرعت تردد 41 میلیون و 611 هزار و 592 دستگاه خودرو در محورهای ارتباطی این استان را در سال گذشته 78 کیلومتر بر ساعت عنوان کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی اظهار داشت: نرخ جریان ترافیک در محورهای استان نیز 177 دستگاه در ساعت بوده است.

خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

انتهای پیام/و۲۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول