اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان خبر داد

مراجعه 32 هزار نفر به راهنماهای مسافر در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان از مراجعه 32 هزار و 800 مسافر به پایگاه و چادرهای راهنمای مسافر در این شهرستان خبر داد.

مراجعه 32 هزار نفر به راهنماهای مسافر در نهبندان

حسین رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: طرح ملی راهنمای مسافران نوروزی همزمان با سراسر کشور از 25 اسفندماه سال گذشته در نهبندان آغاز و تا 15 فروردین ماه امسال ادامه یافت.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات تعداد دو پایگاه توسط جمعیت هلال‌احمر شهرستان در میدان امام رضا(ع) و غدیر شهر نهبندان ایجاد شد، تصریح کرد: روزانه در هر پایگاه تعداد سه نفر از اعضای جوانان و اعضای کانون‌های مختلف این نهاد در این پایگاه‌ها حاضر بودند و به هموطنان و مردم خدمت‌رسانی می‌کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان تعداد مسافران مراجعه‌کننده به پایگاه‌ها و چادرهای راهنمای مسافران نوروزی این شهرستان را 32 هزار و 800 نفر عنوان کرد و افزود: در کنار هر پایگاه یک چادر نماز تدارک دیده شده بود که تعداد 8 هزار و 233 نفر به این چادرهای نمازخانه‌ای مراجعه کردند.

رضایی از توزیع 11 هزار و 520 بروشور مختلف به مسافران نوروزی در ایام عید خبر داد و گفت: این بروشورها شامل بروشورهای نیروی انتظامی، نقشه شهرستان و راهنمای اماکن مذهبی و تاریخی نهبندان بوده است.

وی از برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان در محل این پایگاه‌ها خبر داد و گفت: تعداد 365 کودک و نونهال در این ایستگاه‌ها حاضر و نقاشی‌هایی را با موضوعات طبیعت و بهار ترسیم کرده و در نهایت به تمامی این کودکان هدایایی اهدا شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان از اهدای بیش از 250 شاخه گل به مسافران نوروزی و هموطنان در روزهای نخست عید خبر داد و بیان داشت: همچنین تعداد 850 کیف جیبی امداد و نجات به مسافران اهدا شده است.

رضایی با اشاره به اینکه در ایام عید به 11 مورد تصادف جاده‌ای خدمات ارائه شده است، تصریح کرد: امدادگران این نهاد در طرح امداد و نجات نوروزی توانستند در کمتر از 10 دقیقه به حوادث و تصادفات جاده‌ای این شهرستان خدمات‌رسانی و یاری‌رسانی کنند.

وی اذعان داشت: بیشترین حوادث و سوانح رانندگی در محور بیرجند به نهبندان بوده که امدادگران هلال‌احمر شهرستان به 11 مورد از آنها خدمات‌رسانی کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان یادآور شد: برای نخستین بار در سال جاری و همزمان با آغاز طرح امداد و نجات نوروزی در این شهرستان، یک دستگاه خودروی ست نجات با تمامی امکانات و به ارزش 220 میلیون تومان به ناوگان امداد و نجات شهرستان پیوست.

رضایی با بیان اینکه تمامی امدادگران پایگاه‌های امداد جاده‌ای و نیروهای این اداره در ایام نوروز کشیک و در حالت آماده‌باش بودند، افزود: در این ایام گشت‌های سیار امداد و نجات در محورهای اصلی و فرعی این شهرستان به منظور امدادگری و خدمات‌رسانی انجام شده است.

وی از توزیع اقلام امدادی شامل تن‌ماهی، خرما، نان، کنسروجات و پکیج غذایی در ایام تعطیلات نوروزی در این شهرستان خبر داد و گفت: در سطح شهرستان برای راهنمایی مسافران از بنرهای تبلیغاتی استفاده شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان اظهار داشت: مانور هوایی امداد و نجات توسط یک دستگاه بالگرد در محل پایگاه امداد جاده‌ای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و فرمانداری نهبندان در این ایام انجام شد.

رضایی تصریح کرد: در ایام نوروز تعداد 70 خانواده در محل اداره جمعیت هلال‌احمر و پایگاه‌های امداد جاده‌ای شهرستان اسکان داده شدند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول