اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم در نخستین جلسه شورای اداری سال جدید: -2

رشد 64 درصدی مسافران عبوری از قم در نوروز 91

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: امسال میزان مسافر ورودی و عبوری از قم 64 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

رشد 64 درصدی مسافران عبوری از قم در نوروز 91

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در نخستین جلسه شورای اداری استان قم که با حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف استانی در مدرسه امیرالمومنین و با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: تمام روستاهای بالای 20 خانوار قم از نعمت برق برخوردار هستند و این در حالی است که قبل از انقلاب تنها 10 روستا از این نعمت برخوردار بود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 380 هزار مشترک برق در استان وجود دارد و برای توسعه زیرساخت‌های برق احداث نیروگاه خورشیدی با 60 مگاوات تولید برق در دست اجرا است.

وی با اشاره به اجرای بزرگترین طرح فاضلاب کشوری در استان قم گفت: با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات زیست محیطی مردم قم برطرف خواهد شد.

استاندار قم خاطر نشان کرد: برای تامین آب استان پروژه‌های دیگری نیز از جمله انتقال آب از دریای خزر به سمنان و قم در دست اجرا است. در ابتدای طراحی این پروژه انتقال آب به قم مدنظر نبود ولی با پیگیری‌های صورت گرفته قم نیز از این پروژه بهره‌مند خواهد شد.

موسی پور عنوان داشت: در بخش گردشگری با توجه به جاذبه‌‌های گردشگری علمی و زیارتی قم اقدامات خوبی صورت گرفته است هر چند متناسب با ظرفیت قم باید گام‌های خوبی برداشته شود.

به گفته وی قم سالانه پذیرای 18 میلیون مسافر و زائر است که متناسب با آن امکانات بخش گردشگری مذهبی باید توسعه یابد.

استاندار قم با اشاره به اینکه ابتدای انقلاب تنها 200 تخت در استان قم وجود داشت یادآور شد: در حال حاضر 5 هزار تخت استاندارد در 37 هتل، آپارتمان و مسافرخانه وجود دارد و احداث 3 هزار تخت و هتل نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید از 13 هزار و 131 نفری که در ایام نوروز به خدمت‌رسانی به مسافران مشغول بودند تشکر شود.

موسی‌پور با بیان اینکه امسال تعداد مسافر ورودی و عبوری از قم 64 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت اظهار داشت: میزان اقامت در استان قم 45 درصد رشد داشت و در ایام نوروز یک میلیون و 650 هزار نفر در قم اقامت داشتند.

وی عنوان داشت: در ایام تعطیلات تمام دستگاه‌های استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم به پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی پرداختند.

استاندار قم گفت: در این ایام یک میلیون نقشه قم و اماکن زیارتی و بقاع متبرکه ، 637 هزار بروشور فرهنگی، 115 هزار جلد کتاب به صورت رایگان و دیگر محصولات فرهنگی بین مردم توزیع شده و 31 نمایشگاه فرهنگی در نقاط مختلف برگزار شد.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول