اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل سمنان خبر داد

جابه‏جایی 103 هزار مسافر سمنانی در نوروز امسال

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‏های استان سمنان از جابه‏جایی 103 هزار مسافر سمنانی در نوروز امسال به همت این اداره‌کل خبر داد.

جابه‏جایی 103 هزار مسافر سمنانی در نوروز امسال

داود سعدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان در این زمینه، با اشاره به فعالیت‏های گسترده اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‏های استان سمنان در اجرای طرح نوروز 91 اظهار کرد: با برنامه‏ریزی به عمل آمده از بهمن سال 90 پیش‏فروش اینترنتی بلیت سفرهای نوروزی در استان سمنان آغاز شد.

وی افزود: تا پایان طرح، شاهد افزایش 281 درصدی فروش در این بخش بودیم و در پیش‏فروش حضوری در مراکز فروش بلیت شرکت‏های حمل و نقل مسافر نیز شاهد افزایش 95 درصدی هستیم که نشان از رشد و توسعه فعالیت‏ها و افزایش آگاهی عمومی مردم دارد.

سعدی گفت: از آغاز طرح نوروزی تا پایان روز 15 فروردین سال جاری، 103 هزار مسافر با انجام 9 هزار و 588 سفر ناوگان عمومی اعم از اتوبوس، مینی‏بوس و سواری به سایر نقاط کشور جابه‏جا شدند.

وی تصریح کرد: استفاده از تمامی ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده‏ای استان سمنان برای جابه‏جایی مسافران در دستور کار اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‏های استان سمنان قرار داشت و با هماهنگی‏ها و برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته و همکاری خوب شرکت‏های حمل و نقل مسافر، این امر محقق شد.

سعدی اضافه کرد: در ایام اجرای طرح نوروزی امسال، 118 دستگاه ناوگان اتوبوس برای جابه‏جایی 5 هزار و 176 دانش‏آموز و دانشجوی زائر مناطق دفاع مقدس در قالب کاروان‏های راهیان‌نور اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‏رسانی و راهنمایی مسافران در تعطیلات نوروزی تصریح کرد: 10 هزار جلد کتابچه "امداد در سفر" و 20 هزار نسخه بروشور حاوی اطلاعات "حقوق مسافر" و هم‌چنین 9 هزار و 500 برگ فرم نظرسنجی در بین مسافران نوروزی توزیع شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‏های استان سمنان ضمن تقدیر از مردم به خاطر همکاری بسیار خوب آنان در جاده‏ها گفت: با یاری خداوند متعال، هم‌یاری مردم و تلاش بی‏وقفه و شبانه‏روزی دستگاه‏های ذی‏ربط در حمل و نقل جاده‏ای، 41 درصد در تعداد متوفی و 34.5 درصد در تعداد تصادفات منجر به فوت کاهش داشته‏ایم.

سعدی خاطرنشان کرد: هم‌چنین در تعداد تخلفات صورت گرفته توسط استفاده‌کنندگان از راه‏ها کاهش چشمگیری ثبت شده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول