اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

اهدای 24 هزار جلد کتاب در بین مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در ایام نوروز 12 هزار جلد کتاب در آرامگاه بوعلی و باباطاهر و 10 هزار جلد در مجتمع غار علیصدر در بین مسافران توزیع شد.

اهدای 24 هزار جلد کتاب در بین مسافران نوروزی

بهنام حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پیام معظم رهبری در آغاز سال جدید اظهار کرد: در راستای فرهنگ‌سازی در اشاعه فرهنگ تولید ملی، از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تصمیم گرفته شد که اعضای شورای فرهنگ عمومی، امام جماعت‌های شهرستان‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و هنری تا 25 فروردین در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری راهکارهایی که بتوانیم کار فرهنگی کنیم را برای ما ارسال کنند و در دبیرخانه جمع‌بندی کنیم.

وی تصریح کرد: بر مبنای آن راهکارها می‌توانیم آن را به شورای فرهنگ عمومی ارائه دهیم و در خصوص آن در استان تصمیم‌گیری شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه 20 روز از سال جدید نمی‌گذرد و ما برای مباحث فرهنگی تک ‌روی نمی‌کنیم، افزود: در جلسات نخست سال در خصوص فرهنگ‌سازی برای تولید ملی و سرمایه ایرانی جلساتی داشتیم اما به نتایجی نیز نرسیدیم که سریع این مباحث را عنوان کنیم به همین علت باید از افراد دیگر نیز نظرخواهی شده و جمع‌بندی شود تا کار درستی انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های نوروزی امسال خوب بوده و کارهای زیادی انجام شده است، افزود: نمایش نوروزی که از تاریخ یکم تا 12 فروردین در محل آرامگاه بوعلی با اجرای هنرمند توانمند محمدمهدی چایانی یکی از نوروزخوان‌های اصیل همدان در صبح و بعد از ظهر برگزار شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

حجازی بیان داشت: با توجه به استقرار مسافران نوروزی در پارک مردم، نمایشگاه عکس نوروز در محل مجتمع شهید آوینی برگزار شد که از 20 اسفند تا 20 فروردین برپا و پذیرای علاقمندان بود و امروز به پایان می‌رسد.

وی از برپایی نمایشگاه کتاب در محل ورودی آرامگاه باباطاهر خبر داد و گفت: طرح اهدای کتاب در آرامگاه باباطاهر و بوعلی سینا در ایام نوروز طرح مناسبی بود که در این راستا 12 هزار جلد کتاب در بین مسافران توزیع شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برپایی مراسم شعرخوانی هر روز یک اجرا تا 12 فروردین در آرامگاه باباطاهر خبر داد.

وی در پایان سخنان خود افزود: در ایام نوروز در مجتمع تفریحی- توریستی غار علیصدر 10 هزار عنوان کتاب به مسافران اهدا شد و نمایشگاه کتابی نیز در این مکان برپا شد.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول