اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد

وقوع 14 فقره وقف جدید در خراسان‌جنوبی در سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از وقوع 14 فقره وقف جدید در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در استان خبر داد.

وقوع 14 فقره وقف جدید در خراسان‌جنوبی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی اظهار داشت: وظیفه همه ارگان‌ها و نهادها  همکاری با مجموعه اوقاف است چرا که مجموعه اوقاف متعلق به همه مردم است و در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) گام بر می‌دارد.

وی افزود: اجرای نیت واقف از وظایف اصلی ما است که باید بیشتر و بهتر به آن رسیدگی کنیم و نگاه ما بر آن است در بحث موقوفات به این مهم توجه ویژه شود تا بتوانیم نیات واقفان را به طور کامل اجرا کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: موقوفات سال 91 شامل منازل مسکونی، آب و اراضی، قنات و سهم‌الارث است که به نیات مختلفی چون عزاداری ائمه معصومین، آموزش و ترویج قرآن و احداث مسجد و حسینیه است.

گرایلی ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین کارها که موقوفات استان تثبیت شده و از تجاوز و تعرض به آنها جلوگیری به عمل می‌آورد سند مالکیت رقبات موقوفات است بنابراین باید کلیه موقوفات و بقاع و اماکن متبرکه شناسایی و پلاک ثبتی آنها مشخص و برای هر موقوفه و بقاع و اماکن متبرکه یک پرونده ثبتی با مشخصات پلاک ثبتی تشکیل شود.

وی گفت: وقتی وضعیت ثبتی این اماکن مشخص شود برای حفظ حقوق آن می‌توان راحت‌تر اقدام کرد زیرا یکی از مستندات دعوی دلیل مالکیت است و یا اگر به حریم آن تجاوز و تعرضی شود حدود و مساحت ملک موقوفه با وجود سند مالکیت روشن می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: وقف‌های جدید باید به سمت ترویج فرهنگ قرآنی سوق داده شود و مفاهیم و دستورات قرآن و اهل بیت(ع) باید در زندگی اجتماعی و شخصی جوانان و نوجوانان و عامه مردم پیاده شود.

گرایلی با اشاره به مدیریت صحیح موقوفات افزود: اگر موقوفات مخروبه در سطح استان احیا شوند و مورد بهره‌برداری قرار گیرند بسیاری از معضلات حل خواهند شد.

وی ادامه داد: در سال 90 بیش از 70 فقره وقف جدید و 300 موقوفه کشف شد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول