اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

اختصاص 169 میلیارد اعتبار به بخش کشاورزی استان زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: در سال جاری 169 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان زنجان اختصاص یافته است.

اختصاص 169 میلیارد اعتبار به بخش کشاورزی استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد عصر امروز در جلسه ستاد جهاد کشاورزی استان زنجان اظهار کرد: یکی از اولویت‌ها و تأکیدات دولت قبل از پایان سال گذشته استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی است.

وی هم‌چنین با اشاره به زمین‌های قابل کشاورزی موجود در سطح کشور اضافه کرد: در حال حاضر 36 میلیون هکتار زمین قابل کشت در کشور وجود دارد.

استاندار زنجان هم‌چنین با اشاره به زمین‌های قابل آبیاری تحت فشار در استان زنجان افزود: در حال حاضر 19 هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی در زمینه آبیاری تحت فشار در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه زمین‌های کشاورزی آبیاری تحت فشار در دولت نهم و دهم افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است، افزود: قبل از دولت نهم و دهم مقدار زمین‌های آبیاری تحت فشار در استان زنجان 5 هزار هکتار بود.

رئوفی‌نژاد در ادامه با اشاره به برخی از سخنان رئیس جمهور در زمینه استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی و کاهش وابستگی به صادرات نفتی اضافه کرد: دولت برنامه‌های مختلفی برای استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی دارد.

وی هم‌چنین با اشاره به اینکه در حال حاضر فرصت‌های خوبی در زمینه استفاده از بخش کشاورزی ایجاد شده است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی وظیفه همه مسئولان اجرایی در این زمینه است.

استاندار زنجان اذعان داشت: در حال حاضر هم ظرفیت‌های قبلی در زمینه کشاورزی موجود است و هم ظرفیت‌های جدید در این بخش ایجاد شده است که این امر زمینه را برای انجام اقدامات لازم در بخش کشاورزی مرتفع‌تر کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال سهم استان زنجان از اعتبارات کشوری در بخش کشاورزی 169 میلیارد تومان است، افزود: در بخش کشاورزی آنچه که مورد نیاز استان است، در اختیار استان قرار داده شده است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از درآمد استان وابسته به بخش کشاورزی است، افزود: باید از ظرفیت‌های کشاورزی به نحو احسن استفاده شود.

وی تأکید کرد: اعتبارات استان در بخش کشاورزی به صورت شهرستانی توزیع می‌شود و همه مسئولان باید استفاده لازم را در این بخش داشته باشند.

استاندار زنجان هم‌چنین با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در استان زنجان در طول سال گذشته اضافه کرد: عمل به تعهدات در زمینه صادرات بیش از میزان مقرر شده و ایجاد اشتغال بیش‌تر از تعداد تعهد استان از جمله اقداماتی بود که در طول سال گذشته صورت گرفت.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول