اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه کشاورزی خوزستان:

ماشین‌آلات سنتی در کشاورزی نوین منسوخ شده است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه کشاورزی رامین خوزستان گفت: استفاده از ماشین‌آلات سنتی مانند گاوآهن در کشاورزی پیشرفته منسوخ شده است.

ماشین‌آلات سنتی در کشاورزی نوین منسوخ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدامین آسودار بعد از ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی برنج، حبوبات و کشاورزی حفاظتی که در مرکز مازندران برگزار شد با بیان اینکه در کشاورزی علمی باید از روش سنتی فاصله گرفته شود، اظهار داشت: روش استفاده از گاوآهن در کشاورزی در هیچ استانی به درستی تنظیم نمی‌شود.

وی ادامه داد: کشاورزی حفاظتی روش آسانی نیست. در جلسات تخصصی، فعالیت‌های کشاورزی باید پروژه‌ای تعریف شود.

آسودار فعالیت در روش خاک‌ورزی حفاظتی را مستلزم کار گروهی دانست و تصریح کرد: خاک اراضی کشاورزی باید زنده باشد و ساخت مواد آلی نباید در خاک ساقط شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماشین‌آلات سنتی مانند گاوآهن در کشاورزی پیشرفته منسوخ شده است، خاطرنشان کرد: در کشاورزی حفاظتی، آموزش مبنای کار قرار می‌گیرد.

دانشیار گروه مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون دانشگاه کشاورزی خوزستان، کار با ماشین‌های کشاورزی را متناسب با منطقه دانست و گفت: تحول و چالش‌ها در مکانیزاسیون در تولیدات کشاورزی از خاک‌ورزی تا سفره باید متناسب با اقلیم و منطقه برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: روش خاک‌ورزی در استان مازندران موثر است زیرا فضا را برای تنفس خاک اراضی کشاورزی آماده می‌کند.

آسودار با بیان اینکه در سیستم حفاظتی نوین کشاورزی هزینه‌ها باید برای حمایت از کشاورز کاهش یابد، بیان کرد: کاهش ادوات کشاورزی در مزارع مازندران و نیز استفاده از طرح جوی پشته می‌تواند بهره‌وری از اراضی کشاورزی در این استان را افزایش دهد.

دانشیار گروه مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون دانشگاه کشاورزی خوزستان استفاده از ادوات کشاورزی در مزارع را متناسب با تکنولوژی نوین ارزیابی کرد و گفت: باید در بخش کشاورزی شرایطی مهیا شود تا مواد آلی خاک در درازمدت افزایش یابد.

وی مدیریت خاک‌ورزی و آب را از موضوع‌های به روز کشور دانست و ادامه داد: یکی از اهداف معاونت تولیدات گیاهی در وزارت جهاد کشاورزی مدیریت خاک‌ورزی در اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول