اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

هدف‌گذاری اشتغال برای 5/1 میلیون نفر با محور کشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی گلستان از هدف‌گذاری اشتغال برای یک و نیم میلیون نفر با محور کشاورزی خبر داد.

هدف‌گذاری اشتغال برای 5/1 میلیون نفر با محور کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا جعفری صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار داشت: جلسات کارگروه استان گلستان برای طرح توسعه کشاورزی پیگیری شده و از بهمن ماه سال گذشته با ریاست استاندار و دبیرخانه جهاد کشاورزی استان انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه کار بزرگ‎تر از مسکن مهر می‎خواهد در بخش کشاورزی محقق شود افزود: با توجه به اینکه محور توسعه استان کشاورزی است ما باید در این طرح رتبه بین یک تا پنج را در سطح کشور کسب کنیم.

جعفری با بیان اینکه در این طرح بحث اشتغال در اولویت امور قرار دارد تصریح کرد: گلستان درصد بیکاری بالایی را به خود اختصاص داده و هر اقدامی در زمینه طرح توسعه کشاورزی باید با محور اشتغال همراه باشد.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اهمیت طرح توسعه کشاورزی خاطر نشان کرد: در سطح کشور جلسات این کارگروه با ریاست رئیس جمهور هفتگی برگزار می‎شود و از آنجایی که در شهرستان بیشتر با کشاورزان و دامداران در ارتباط هستند وظایف در بخش شهرستان‎ها بیشتر است.

وی با بیان اینکه این کارگروه در استان با ریاست استاندار انجام می‎شود ابراز داشت: در استان گلستان تاکنون کارگروه طرح توسعه کشاورزی چهار بار تشکیل جلسه داده و 36 مصوبه را در دستور کار قرار داده که بخشی از این مصوبات اجرایی و برخی دیگر در دست اقدام است.

جعفری با اشاره به اینکه 192 میلیارد و 700 میلیون تومان برای این طرح اعتبار در نظر گرفته شده خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی که وجود دارد تحقق این طرح یک تلاش مضاعف و جهادی را از سوی مسئولان می‎طلبد.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه منابع این طرح بر اساس زمین اختصاص داده می‎شود ما باید منابع را شناسایی و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه متقاضیان این طرح نباید در هیچ اداره‎ای مشغول به کار باشند متذکر شد: استان گلستان در مناطق گنبدکاووس و آق‎قلا منابع ملی خوبی دارد و تاکنون 3 هزار هکتار زمین از منابع ملی استان شناسایی و تامین آب شده و آماده واگذاری به متقاضیان است.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه این طرح یک اقدام مطالعه شده و دقیق است اذعان داشت: با توجه به اینکه در اواخر دولت دهم به سر می‎بریم در سال جاری این طرح باید تا 70 درصد محقق شود و برای آن یک و نیم میلیون نفر اشتغال هدفگذاری شده است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول