اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی:

اعتبار کشاورزی حفاظتی از منابع هدفمندی به ‌زودی ابلاغ می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر غلات، حبوبات و گیاهان علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی گفت: اعتبار کشاورزی حفاظتی از منابع هدفمندی یارانه‌ها دیده شد که به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

اعتبار کشاورزی حفاظتی از منابع هدفمندی به ‌زودی ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدمهدی کابلی بعد از ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی برنج، حبوبات و کشاورزی حفاطتی که در مرکز مازندران برگزار شد به تامین اعتبار مورد نیاز کشاورزی حفاظتی اشاره کرد و اظهار داشت: اعتبار کشاورزی حفاظتی از منابع هدفمندی یارانه‌ها دیده شد که به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 70 درصد اعتبارات به کشاورزی حفاظتی اختصاص داده شد که در این بخش نیز موفق بودیم.

این مسئول کشاورزی علمی را منوط به تحقیقات و پژوهش دانست و تصریح کرد: با گسترش کشاورزی حفاظتی می‌توان زمان کشت را زودتر از زمان موعد انجام داد.

وی به بومی‌سازی ادوات کشاورزی تاکید کرد و گفت: الگوگیری از کشورهای پیشرفته کشاورزی باید در استان‌هایی که مستعد کشت هستند، بومی‌سازی شود.

کابلی آموزش مدیران و معاونان بخش زراعت و کشاورزی را ضروری دانست و ادامه داد: آموزش نباید تفریحی باشد، خروجی کار جلسات مهم‌تر از افزایش دوره‌های آموزشی است.

وی به مدیریت ماشین‌آلات کشاورزی بر مزارع اشاره کرد و یادآور شد: کشاورزی علمی باید سیستمی باشد و ادوات کشاورزی متناسب با منطقه تهیه شود.

مدیرکل دفتر غلات، حبوبات و گیاهان علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی نگرش خود در این جلسه را ملی اعلام کرد و گفت: هدف ما تولید پایدار محصولات کشاورزی است و جامع‌نگری در این بخش لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: پایداری تولید محصولات کشاورزی در استان‌های ساحلی به عنوان پروژه استانی مورد پیگیری قرار گرفت که در این بخش کارهای علمی و مهندسی در مزارع حاکم می‌شود.

کابلی در بحث خودکفایی برنج در کشور گفت: وظیفه ما تولید و بهره‌وری از مزارع است.

وی گفت: باید از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای تولید استفاده شود، قصد نداریم در بحث خودکفایی برنج با کلمات بازی کنیم.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول