اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد

تکلیف صرفه‌جویی 10 درصدی در مصرف آب کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس مصوبه اخیر دولت‌ طی سال 91 صرفه‌جویی 10 درصدی در مصرف آب کشاورزی و اختصاص آن به زمین‌های زراعی جدید برای ایجاد اشتغال تکلیف شده است.

تکلیف صرفه‌جویی 10 درصدی در مصرف آب کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ارسلان هاشمی صبح امروز در پنجمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب آذربایجان‌شرقی افزود: موضوع آب و استفاده بهینه و پایدار از آن مهم‌ترین عامل توسعه کشاورزی است.

به گفته وی، هدف اساسی در بخش آب و خاک افزایش بهره‌وری با ایجاد و افزایش اشتغال در بخش کشاورزی است.

هاشمی تصریح کرد: از ابتدای ابلاغ این دستورالعمل، آب منطقه‌ای و جهادکشاورزی استان با برگزاری جلسات مشترک، پیش‌نویس دستورالعمل اجرای حفاظت از منابع آب استان را مدون کرده‌اند.

وی با اشاره به مهم‌ترین نکات برنامه مشترک تدوین شده یادآور شد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، 210 میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی استان صرفه‌جویی خواهد شد تا امکان توسعه 30 هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی مقدور شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به کاهش شدید بارندگی و پراکندگی توزیع زمانی و مکانی بارش‌ها در استان ادامه داد: طرح کنترل آلاینده‌های منابع آب در کارگروه پسماند مدون شده است.

به گفته هاشمی، با اجرای برنامه‌های ویژه از جمله جلب مشارکت مردم، مشارکت تعاونی‌های آب‌بران و نصب کنتورهای هوشمند برای چاه‌های عمیق ‌می‌توان راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی را بیش از 10 درصد ارتقا داد.

وی با اشاره به تعامل این شرکت با سازمان جهادکشاورزی استان برای شناسایی اراضی مناسب افزود: برای امسال، حداقل 30 هزار هکتار از اراضی دیم به ویژه در پایاب سدها و پایاب چاه‌های عمیق زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول