اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90 صورت گرفت

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع دستی این اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته تمامی تعهدات اشتغال این اداره‌کل در بخش صنایع دستی محقق شد.

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

مهرداد رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال گذشته افزون بر یک هزار و 200 فرصت شغلی در بخش صنایع دستی در این استان ایجاد شد که با ایجاد این تعداد فرصت شغلی تعهد اشتغال بخش صنایع دستی به طور کامل محقق شد.

وی افزود: جذب اعتبار و ایجاد فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی در سال گذشته نسبت به دوره مشابه سال 89، 50 درصد رشد داشته است.

رئیسی سرانه اعطای وام‌ها و اعتبار برای ایجاد مشاغل و مشاغل خانگی را بین 30 تا 50 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: اشتغال ایجاد شده در رشته‌های گلیم، البسه محلی، نمد، خاتم، احجام فلزی و سنگی، سفال و سرامیک و صنایع دستی عشایر بوده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به آماری نوروزی بازدید از نمایشگاه‌های صنایع دستی این استان، گفت: از تاریخ 29 اسفند ماه سال گذشته لغایت 12 فروردین ماه جاری افزون بر 60 هزار گردشگر و مسافر نوروزی از بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات این استان بازدید داشته‌اند.

وی بیان داشت: تولیدات نمدی، گلیم، لباس محلی، چرم، سرامیک و سوغات مورد استقبال گردشگران ورودی به این استان گز، عسل و گیاهان کوهی عمده صنایع دستی مورد استقبال مسافران نوروزی در این استان بود.

رئیسی از برپایی 44 غرفه صنایع دستی در این استان خبر داد و گفت: تعداد 60 نفر صنعتگر و هنرمند صنایع دستی این استان در نمایشگاه‌های صنایع دستی حضور داشته‌اند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بر ضرورت حمایت از هنرمندان صنعتگر در انواع رشته‌های صنایع دستی در استان تأکید کرد و گفت: با توجه به ورود فناوری و ارایه محصولات ماشینی، ارزان بودن قیمت، گرانی تولید و مواد اولیه، نبود حمایت و ساماندهی نشدن هنرمندان روند فراموشی این هنر اصیل و بومی را شتاب بخشیده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول