اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نوروز 91 صورت گرفت

فروش 550 میلیون ریالی صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: صنایع دستی این استان در طی تعطیلات نوروزی فروشی معادل 550 میلیون ریال داشته است.

فروش 550 میلیون ریالی صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

مهرداد رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز بازارچه‌های صنایع دستی در بازارچه‌های دائمی قلعه فرهنگی و تاریخی چالشتر، بازارچه دائمی پل تاریخی مصلای بروجن، موزه باستان‌شناسی، پارک لاله شهرکرد، تونل و آبشار کوهرنگ، پیر غار فارسان برپا شده بود.

وی با اشاره به اینکه فروش صنایع دستی در طی این مدت 550 میلیون ریال بوده است، بیان داشت: عمده صنایع دستی مورد استقبال مسافران نوروزی تولیدات نمدی، گلیم، لباس محلی، سرامیک و ... بوده است.

رئیسی معرفی صنایع دستی استان را از مهم‌ترین اهداف برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در این استان برشمرد و گفت: معرفی آداب و رسوم استان، قرار گرفتن صنایع دستی به عنوان یک کالای اساسی در سبد خانوار مسافرین از دیگر این اهداف محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در بازارچه‌های صنایع دستی گلیم، گبه، نمد، لباس محلی، خاتم‌کاری، منبت، چرم، سفال و سرامیک، مشبک، قفل و ..... به نمایش گذاشته شده است.

وی در ادامه با اشاره به موزه صنایع دستی در این استان، گفت: در این موزه نزدیک به 200 شی تاریخی ـ فرهنگی ـ صنایع دستی مربوط به دوران صفویه، قاجاریه و هنرهای دستی معاصر به نمایش گذاشته شده است.

به گفته رئیسی، آثار و اشیا فرهنگی ـ هنری در موزه صنایع دستی شامل نمد، قالی، گلیم، گبه، قلم‌زنی، سفال، میناکاری، خاتم‌کاری، فلزکاری، صنایع چوب، وسایل و ابزار کار هنرمندان و سازهای سنتی است.

وی با تأکید بر اینکه قدیمی‌ترین و با ارزش‌ترین شی ‌هنری در موزه ظروف قلمزنی متعلق به اواخر دوران صفویه است، افزود: موزه صنایع دستی در بنای تاریخی حمام قدیمی مربوط به دوران قاجاریه با قدمتی نزدیک به 110 سال در شهرکرد کنار امامزاده دو خاتون واقع شده است.

رئیسی با بیان اینکه موزه‌ها در دنیای امروز نقش عمده‌ای در حیات فرهنگی بشر به عهده دارند، گفت: در دنیای کنونی، رویکرد جهانی ملت‌ها از یک سو به توسعه دانش و فن‌آوری در ابعاد گوناگون پرداخته است و از سوی دیگر در جستجوی مبانی و ریشه فرهنگ و تمدن ملت‌ها به کندوکاو می‌پردازد.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول