اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

2 هزار هنرمند صنایع دستی در اردبیل بیمه شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در سال گذشته 2 هزار هنرمند و صنعتگر اردبیلی بیمه شدند.

2 هزار هنرمند صنایع دستی در اردبیل بیمه شدند

بهروز ندایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بزرگ‌ترین اقدام و فعالیت ماندگار در سال گذشته تلاش برای بیمه کردن شاغلان صنایع دستی بود که برای اولین بار موفق شدیم 2 هزار هنرمند و صنعتگر صنایع دستی را در سال گذشته بیمه کنیم.

وی این امر را در پایداری اشتغال و علاقمندی آنها به ادامه فعالیت در این حوزه موثر برشمرد.

این مسئول یادآور شد: در بخش صنایع دستی با تکمیل پرونده، شاغلان را برای برخورداری از خدمات بیمه‌ای و تسهیلات بانکی معرفی می‌کنیم اما صنعت فرش در حیطه اختیارات ما نیست و کارهای آن مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه از بازاریابی مناسب برای صنایع دستی استان و صادرات بیش از 5 هزار متر‌مربع گلیم و ورنی به کشورهای هدف نظیر ترکیه خبر داد.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای دایمی استان اردبیل بیان داشت: سال گذشته شاهد افتتاح تله‌کابین فندقلو، بهره‌برداری از آبگرم قهوه‌ سویی، ایرانیان، و مرکز اقامتی خمس بودیم و در کنار آن شاخص‌ترین برنامه ما برگزاری جشن ثبت جهانی بقعه شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی بود.

این مسئول اولویت برنامه‌های امسال را نیز توجه به برنامه‌ریزی‌های نرم‌افزاری با شاخصه ثبت آثار تاریخی و حراست از آنها و همچنین ثبت آثار معنوی بیان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تمهید مقدمات برای ثبت جهانی کوه سبلان به عنوان اثر طبیعی برجسته خبر داد و گفت: در این زمینه مطالعات و برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است تا امسال با تکمیل پرونده این اثر ملی شاهد ثبت جهانی کوه سبلان باشیم.

ندایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابراز داشت: باید از این فرصت پیش آمده نهایت بهره‌برداری را بکنیم تا با جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد فرصت‌های اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع دستی بتوانیم به رونق اقتصادی استان کمک کنیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول