اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای دائمی خراسان شمالی خبر داد

3.5 میلیارد ریال فروش نوروزی صنایع دستی خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات سفرهای دائمی خراسان شمالی گفت: صنایع دستی استان طی ایام نوروز سه میلیارد و 470 میلیون و 540 هزار ریال فروش کرد.

3.5 میلیارد ریال فروش نوروزی صنایع دستی خراسان شمالی

علی کاظمی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد فروش این میزان از صنایع دستی خراسان شمالی را در قالب فعالیت شش بازارچه صنایع دستی در این استان برشمرد و اظهار کرد:‌ این بازارچه‌ها در شهرهای آشخانه، شیروان، فاروج، منطقه دشت و بجنورد برپا شد.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر فروش صنایع دستی در ایام نوروز امسال نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: 350 غرفه صنایع دستی به همراه عرضه سوغات در خراسان شمالی ساماندهی شد.

کاظمی با بیان اینکه بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی در مبادی ورودی شهرهای این استان ایجاد شده است، اظهار داشت: این بازارچه‌ها با هدف آشنایی مسافران نوروزی با صنایع دستی این استان و معرفی صنایع، عرضه محصولات و حمایت از تولید کننده، هدایت صنایع دستی به استان‌های دیگر و ایجاد بازار کار برپا شد.

وی یادآور شد: انواع رودوزی‌های سنتی، سفال، گلیم‌بافی، چادر شب‌بافی، قالی و قالیچه، سکه‌دوزی و معرق چوب از مهم‌ترین صنایع دستی شاخص خراسان شمالی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی عرضه انواع غذاهای محلی که با استقبال چشمگیر گردشگران مواجه شده بود را از جمله فعالیت‌های این بازارچه‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول